صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات محمدمظهر گولن و دو نفر دیگر در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری ازمیر برگزار شد و در پایان قاضی پرونده، محمدمظهر گولن را به اتهام &#۳۹;مدیریت گروه تروریستی مسلح&#۳۹; به ۲۱ سال حبس محکوم کرد.

به نوشته این رسانه، برادر زاده گولن در دفاعیات خود ضمن رد همه اتهامات وارده اظهار کرد: من مرتکب هیچ تخلف امنیتی ـ اخلاقی نشده ام بلکه دارا بودن نام خانوادگی گولن جرم من است و بی تردید بی گناهی من در آینده ای نزدیک آشکار خواهد شد.

بنا بر اعلام ان.تی.وی، محمدمظهر گولن اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی با دستور دادستان کل ازمیر دستگیر شده و در کیفرخواست تنظیمی علیه وی تقاضای ۲۲ سال و نیم حبس شده بود.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک ۱۷۰ هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای ۱۵ جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای ۱۵ جولای(۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۵) را سازماندهی کرده است.

در کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ (۲۵ تیرماه ۱۳۹۵) ترکیه ۲۴۹ نفر کشته و ۲ هزار و ۱۹۳ نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.