محمدمهدی تندگویان در دیدار معاون اول رئیس جمهور با اعضای سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی صدور اعتبارنامه ثبت فعالیت تشکل‌های مردم نهاد جوانان در سال ۹۶ نسبت به سال‌های قبل گفت: ۴۱۱ مجوز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد که ۵۱ درصد آنها در زمینه اجتماعی و ۲۱ درصد در زمینه فرهنگی بوده است در سال ۹۶ صادر شده، ۶۵.۹ درصد از این مجوزها در اختیار مردان و ۳۴.۱ درصد از آنها در اختیار زنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۹۵۳ کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج در سال ۹۶ اظهار کرد: در مجموع ۱۷۴ هزار و ۷۶۵ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

 

برگزاری کارگاه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۲۱ استان پرطلاق کشور

۹۱ درصد متقاضیان سال گذشته «وام ازدواج» دریافت کردند

 

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ۱۶ ساعته کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق در ۲۱ استان پرطلاق کشور نیز تصریح کرد: در مجموع ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت در این کارگاه‌ها شرکت کردند، همچنین در حال حاضر ۱۸۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور موجود است.

تندگویان با اشاره به پیگیری مستمر وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از بانک مرکزی و تدوین گزارش دوره‌ای به تفکیک استان‌ها تصریح کرد: بر اساس آمار دریافتی از بانک مرکزی در سال ۹۶ به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۸۴ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت شده است و کل متقاضیان وام ازدواج در سال گذشته یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۸۸۴ نفر بوده‌اند.

وی تعداد متقاضیان در صف مانده وام ازدواج را ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد درصد دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در سال ۹۶، ۹۱.۰۴ درصد بوده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت نزدیک به ۶۰ خانه جوان در سراسر کشور ادامه داد: تعداد خانه‌های جوان فعال در سراسر کشور تا پایان اردیبهشت ماه به ۷۰ خانه جوان خواهد رسید.

تندگویان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی سمن‌ها و خانه‌های جوان افزود: ۳۲۸ کارگاه در استان‌های سراسر کشور در حدود ۱۱۶ هزار نفر ساعت برگزار شده است.

وی در ادامه از راه اندازی ۳۰ مجموع استانی سازمان‌های مردم نهاد جوانان خبر داد و گفت:‌ ۶۶۳ عنوان طرح از میان طرح‌ها و برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان در سال ۹۶ مورد حمایت قرار گرفته است.

وی به برگزاری ۸۹۴۱ برنامه در هفته جوان سال گذشته اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها شامل تقدیر و تجلیل از جوانان برتر، برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی، استفاده رایگان و با تخفیف از امکانات و خدمات ورزشی و فرهنگی و هنری و ... بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.