دکتر «مسعود نصرتی»، در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر رشت که پیرامون اجرای پروژه‌های عمرانی سال ۹۷ در دفتر شهردار برگزار شد، با تشکر از همراهی اعضای شورای رشت اظهار کرد: ردیف بودجه «تراموا» به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

شهردار رشت افزود: با ابلاغ این مبلغ موضوع تراموا رسمیت یافته و دیگر در حد حرف نیست و بقیه امور آن را از طریق انتشار اوراق مشارکت و جذب منابع پیگیری می‌کنیم.

نصرتی از برگزاری نمایش آیین «سنگ بنای سیما، منظر شهری در شب‌های رشت» در روز ۹ اردیبهشت مصادف با روز شوراها خبر داد و گفت: این مراسم در ساختمان جدید سازمان سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود و در اسلایدهای مختلف طرح «شهر شب‌های روشن» را نمایش می‌دهیم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه شهر شب‌های روشن همه مبلمان شهری، نورپردازی و روشنایی‌ها بازنگری خواهد شد.

نصرتی هم‌چنین از اجرای ۱۷ پروژه بازآفرینی با مشارکت اداره‌کل راه و شهرسازی خبر داد و گفت: احیای تالاب عینک، احداث خانه سلامت و ... از این پروژه‌هاست.

«سیدامیرحسین علوی»، در این جلسه با اشاره به مشخص بودن بودجه عمرانی و سایر رقم‌های بودجه شهرداری به مطالعه پروژه‌های موجود و تقسیم پروژه‌ها براساس اهمیت تأکید کرد.

رئیس شورای شهر رشت پروژه‌هایی نظیر احداث پارکینگ، تملک و بازگشایی مسیرها، کانال ژی پنج و... را اقداماتی ارزشمند دانست و گفت: باید براساس تحقق درآمد در ۶ ماه نخست سال گام به گام جلو برویم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در این جلسه به اهمیت توجه به مباحث زیست محیطی در اجرای پروژه‌های شهرداری تأکید کرد.

«رضا رسولی»، مخالفت خود را با اجرای هزینه برای احداث تقاطع‌های هم سطح و غیر هم‌سطح اعلام کرد و گفت: شهر ما حداقل امکانات یک شهر ستاره‌ای را ندارد.

رسولی با اشاره به این‌که احداث پارکینگ طبقاتی به ترافیک محدوده بازار کمکی نمی‌کند، ادامه داد: باید به کیفیت زندگی مردم و ساماندهی مشاغل توجه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت گفت: تسهیل دسترسی به بازار و محدوده بافت مرکزی با احداث پارکینگ رخ نمی‌دهد و با توسعه تراموا و خط ویژه میسر می‌شود.

«محمدحسن عاقل‌منش»، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این جلسه به اتمام پروژه‌های نیمه کاره شهرداری تأکید کرد.

وی بازسازی و بازگشایی رصدخانه کوشیار گیلانی را خواستار شد و تصریح کرد: جامعه علمی استان گیلان و رشت منتظر بهره‌برداری آن است.

«فاطمه شیرزاد»، سخنگوی شورای شهر رشت نیز با تأکید بر احیای ساختمان‌هایی با قدمت و میراثی رشت گفت: احیا و مرمت این ساختمان‌ها می‌تواند به شناسایی بیشتر رشت به‌عنوان مقصد گردشگری کمک کند.

وی با بیان این‌که باید تکلیف ساختمان‌های قدیمی رشت مشخص شود، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور وعده خود مبنی بر مرمت این بناها را عملی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت اتمام پروژه‌های نیمه تمام سال ۹۶ را خواستار شد و افزود: ساخت تصفیه‌خانه بهداشتی سراوان نیز هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و این موضوع برای ساماندهی رودخانه‌های «زرجوب» و «گوهررود» ضروری است.

شیرزاد هم‌چنین استمرار احداث پارک‌های محله‌ای در حاشیه رودخانه‌ها در سطح محلات را خواستار شد و افزود: با وجود این‌که متولی اصلی رودخانه‌ها شهرداری نیست، اما وظیفه اجتماعی ایجاب می‌کند در این حوزه ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در دو سال اخیر در تبدیل حاشیه رودخانه‌ها به فضای سبز رویکرد خوبی را آغاز کرده و امیدواریم این رویکرد ادامه یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه‌ها در حوزه سلامت شهری سالم و بانشاط برای شهروندان ایجاد کنیم.

«احمد رمضانپور نرگسی»،عضو شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به این‌که اعتبارات بودجه عمرانی مشخص شده است، گفت: یکی از این پروژه‌های ضروری تراموای شهری و تردد در مسیر ریل خواهد بود.

عضو شورای شهر رشت با بیان این‌که باید بپذیریم پیاده راه فرهنگی ناقص بوده و ضربه بزرگی به بازار وارد کرده است، گفت: یکی از راه‌های نجات بازار احداث پارکینگ است و می‌تواند بازار را از رکود خارج کند.

«محمدحسن علیپور»، عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت نیز در این جلسه به اهمیت مطالعات در پروژه‌های مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: باید پیش از اجرای پروژه‌های مطالعاتی برای آن‌ها طرح مطالعاتی تعریف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.