روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت، حاییم سبان، فیلمساز اسرائیلی-آمریکایی در سفر اخیرش به آمریکا در ضیافت شامی ویژه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد و گفت، به تغییر چهره اسلام و عربستان امیدوار بوده و رویای ساخت نسخه جدیدی از "لورانس عرب" را در سر دارد.

یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش خود به نقل از آدام آرون، مدیرکل شرکت آمریکایی-اسرائیلی که مجوز راه‌اندازی ده‌ها سالن سینما در عربستان را دریافت کرده، نوشت، طرحی برای افتتاح ۴۰۰ مرکز سینمایی و ۲۰۰۰ سالن نمایش فیلم در پنج سال آینده در عربستان داریم.

این روزنامه عبری زبان به نقل از میخائیل یعاری، پژوهشگر و کارشناس مسایل عربستان در دانشگاه تل‌آویو نوشت، بن سلمان پس از آنکه متوجه شد خاندان حاکم مشروعیت خود را در میان جوانان عربستان از دست داده، تصمیم به بازگشایی سینماها در این کشور گرفت. همچنین او به دنبال منبع درآمدی به جای نفت و ایجاد شغل برای جمعیت بیکار عربستان است.

آحارونوت در ادامه از ضیافت شام محرمانه بن سلمان با برخی چهره‌ها از جمله مسؤولانی اسرائیلی پرده برداشت، از جمله شرکت‌کنندگان در این ضیافت چهار ساعته سبان بود.

سبان با اشاره به این نکته که بن سلمان از هویت اسرائیلی او مطلع بود، به نقل از ولیعهد عربستان گفت: زمان ایجاد تغییر در روابط عربستان و اسرائیل فرا رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.