آناتولی گزارش داد، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: حضور سازمان تروریستی پ.ک.ک در شمال سوریه، منطقه منبج تهدیدی برای ترکیه است و یک مساله امنیتی محسوب می‌شود لذا این مساله باید به طور کامل حل شود.

وی ادامه داد: ترکیه می‌خواهد پ.ک.ک و شاخه‌های سوری آن یعنی یگان‌های مدافع خلق و اتحاد دموکراتیک کرد سوریه منطقه منبج را ترک کرده و این منطقه را به ساکنان اصلی آن یعنی اعراب، ترکمن‌ها و دیگر گروه‌های قومی واگذار کنند.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه به عملیات عفرین دیگری نیاز نیست، افزود: در این منطقه پ.ک.ک زندگی برای ساکنان را غیر ممکن کرده است. ما به آمریکا اعلام کرده‌ایم که این منطقه باید از تروریست‌ها پاک شود.

ییلدیریم اضافه کرد: آمریکا، روسیه و دیگر نیروهای ائتلاف در آنجا حضور دارند. ما نمی‌خواهیم تنشی با ناتو داشته باشیم. بر همین اساس می‌خواهیم که این مساله را با آمریکا حل کنیم اما حضور پ.ک.ک در منبج یک تهدید است.

همچنین ییلدیریم اضافه کرد: برخی از کشورها اعلام می‌کنند که ترکیه به دنبال ایجاد حلقه‌های تروریستی در مرزهای عراق و سوریه است اما آنها محاسبات اشتباهی انجام می‌دهند زیرا ترکیه با عملیاتی مانند عملیات "سپر فرات" و "شاخه زیتون" تلاش کرده است حلقه‌های تروریستی و رویاهای این تروریست‌ها را از بین ببرد.

وی افزود: همه باید بدانند که ترکیه دشمن هیچ کس نیست اما با کسانی که به خاک ترکیه، پرچم و اتحاد ملت این کشور چشم دوخته‌اند، مقابله خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.