شهربانو امانی، در ارتباط با بحث رجل سیاسی که شورای نگهبان بندهای آن را در ۲۰ اسفندماه منتشر کرد، گفت: اگر به اصل تدوین قانون اساسی بازگردیم و به موضع‌گیری‌های شهید بهشتی توجه کنیم رجل سیاسی به معنای افراد سیاسی است و به کسانی اشاره دارد که صبغه و صلاحیت سیاسی دارند. بنابراین اگر در چهل سالگی انقلاب هنوز در جهانی که تلاش بر این دارد که، دانش بشری را به بالاترین حد خود برساند نگاه صرف مردانه به اداره کشور وجود داشته باشد به معنی افزودن مشکلات اساسی‌تری به مشکلات قبلی است.

وی افزود: همان طور که مشاهده کردیم رقابت جریان‌های سیاسی به این شکل با یکدیگر منجر به عبور مردم از هردو جریان شد. کما اینکه معمولا جریانی بیشترین زور را به مردم وارد می‌کند که کمترین هزینه را برای انقلاب داده است. بدیهی است زمانی که رئیس دولت نهم و دهم در حال فرار به جلو و فرافکنی است، مطرح کردن بحث‌هایی چون انتخابات ۸۸ پس از سال‌ها و به این شکل به صلاح کشور نیست و من این رفتارها را به نفع کشور نمی‌دانم.

امانی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراض‌های اخیر که آن هم مشخصا یک جریان سیاسی سعی کرد اعتراضات را در قالب «اعتراض به دولت» نشان دهد بهتر است در عملکرد و پاسخ دهی به مردم دقت عمل بیشتری نشان دهیم. علاوه بر این باید بدانیم مردم همواره با هوشمندی عملکرد ما را زیر نظر دارند و می‌بینند همانطور که احمدی‌نژاد آزادانه می‌گردد برخی دلسوزان نظام هم در حصر هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نباید به مردمی که در طول این چهل سال سخت‌ترین موانع را پشت سر گذاشتند و تلاش دارند کیان کشور را حفظ کنند، ظلم کنیم. متاسفانه در حال حاضر به بسیاری از آرمان‌های انقلاب دست پیدا نکرده‌ایم و حتی دلسوزان انقلاب را از قطار انقلاب پیاده کرده‌ایم به طوری که از آنها اقلیتی باقی مانده است و متاسفانه با اقلیت نمی‌توان کشور را اداره کرد. مردم می‌بخشند اما فراموش نمی‌کنند امیدوارم در این برهه از زمان اگر مشکلی پیش می‌آید و آقایان از پس حل آنها برنمی‌آیند این ناتوانی را ابراز دارند و با مردم صادق باشند و از آ‌نها کمک بخواهند.

وی در خصوص محدودیت‌های خاتمی ابراز کرد: آقای خاتمی محدودیت‌هایی دارند و حتی در بسیاری از موارد حصر کلامی هستند اما همانطور که می‌بینید آقای احمدی‌نژاد آزادانه سران نظام را مورد تهمت قرار می‌دهد و هر گونه عملکرد اعتراضی که دوست داشته باشد انجام می‌دهد و هیچ کس جلودار عملکرد او نیست و این مردم هستند که تصمیم گرفتند احمدی‌نژاد را جدی نگیرند. درواقع از سوی مسئولان تا به حال اقدام جدی صورت نگرفته است. بااین حال جالب توجه است که هشت سال احمدی‌نژاد تمام منابع کشور را به باد داد و در حال حاضر هم آزادانه رفتار می‌کند.

امانی در پایان گفت: آقای خاتمی جمله معروفی دارد که می‌گوید در دنیا خشونت‌طلبان مانع رسیدن صدای اسلام به مردم هستند. در نهایت افکار عمومی پرسشگر است که چرا افرادی مثل احمدی‌نژاد برخورد جدی نمی‌بینند در انتها هم این اتفاقات گریبان دولت می‌شود با اینکه صراحتا می‌گویم روحانی اختیاری در زمینه رفع حصر ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.