مهدی پازوکی ، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: یکی از ملزومات رشد هشت درصدی اقتصاد ، اصلاح نظام تصمیم گیری است و برانند ها نشان می دهد همسویی لازم میان دولت و مجلس برای تحقق اصلاحات اقتصادی هنوز وجود ندارد. 

وی در توضیح الزامات کلان تصمیم گیری گفت: من پیشنهاد تشکیل شورای عالی اقتصاد به ریاست مقام معظم رهبری را دارم چرا که این اقدام می تواند همسویی لازم میان ارکان نظام را فراهم نماید. وی به تجربه نظام های اقتصادی شرق آسیا اشاره کرد و گفت: فصل الخطاب در ایران نیز مقام معظم رهبری است و باید از ظرفیت موجود استفاده ای دقیق صورت گیرد.

 او با اشاره به تجربه برجام اضافه کرد: برجام با تمامی اشکالاتش ، یکی از نقاط موفقیت ایران بود چرا که مجموعه نظام بر سر آن به توافق رسید و صدای واحدی از ایران به گوش می رسید. به نظر می رسد با توجه به مشکلات اقتصادی ایران لازم است این اقدام در حوزه اقتصاد نیز صورت گیرد. به گفته وی در برنامه ششم پیش بینی شده است ایران امسال باید رشد هشت درصدی اقتصادی داشته باشد اما عدم توجه به الزامات بی تردید سبب می شود رشدی کمتر از برنامه مصوب اتفاق بیفتد. 

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: امروزه ما نیازمند سرمایه گذاری هستیم و با روند کنونی برنامه هایمان محقق نمی‌شود.پازوکی کفت: زمان آن رسیده است که اصلاحات کلان اقتصادی در ایران کلید بخورد، شورای عالی اقتصاد می تواند هر سه ماه یک بار جلسه تشکیل دهد و طبق زمان بندی این مهم را پیش ببرد چرا که تعلل در این عرصه اثرات منفی تداوم وضعیت کنونی را تشدید می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.