دیلی میل گزارش داد، وودی جانسون،‌ سفیر آمریکا در انگلیس گفت، حالت‌های "سخت و تهاجمی" رییس جمهور آمریکا از ریشه او در اسکاتلند نشات می‌گیرد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که با اعلام سفر ترامپ به انگلیس در ۱۳ ژوئیه، پیش‌بینی‌می‌شود که مردم این کشور بار دیگر علیه حضور رییس جمهور آمریکا در کشورشان تظاهرات کنند.

آلیستر کارمایکل، عضو لیبرال دموکرات پارلمان انگلیس به دیلی میل گفت: اینکه ترامپ شبیه بیشتر اسکاتلندی‌ها است، اظهار نظری مضحک است. بیشتر اسکاتلندی‌ها منعطف، شوخ‌طبع و صبور هستند و این سه ویژگی را هیچ‌گاه در ترامپ مشاهده نمی‌کنید. اگر او به اسکاتلند بیاید، بی‌شک هزاران نفر از مردم  علیه سیاست‌های تفرقه‌برانگیز و پر از نفرت او دست به تظاهرات خواهند زد.

به نظر می‌رسد که مقامات در نظر داشته باشند بخشی یا حتی تمام مدت دیدار ترامپ از انگلیس را در خارج از لندن برگزار کنند تا از بروز مشکلات و احتمال آسیب دیدن او بر اثر اعتراضات جلوگیری کنند.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که امکان دارد مذاکرت ترامپ و ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس در ییلاق "چکرز" و دیدار او با ملکه و سایر اعضای خانواده سلطنتی در اسکاتلند یا ویندسور صورت گیرد.

ترامپ پیش از آن که ریاست جمهور آمریکا را بر عهده گیرد به طور مرتب به اسکاتلند سفر می‌کرد. آخرین سفر او به اسکاتلند در ژوئن ۲۰۱۶ و طی کمپین انتخاباتی‌اش صورت گرفت.

سفیر آمریکا در انگلیس حالات تهاجمی ترامپ را نشات گرفته از ریشه‌های اسکاتلندی او دانست و گفت، او به اندازه کافی"پوست کلفت" است که بتواند با اعتراضات مقابله کند.

جانسون تصریح کرد: او خیلی پوست کلفت است. می‌داند می‌خواهد چه کند و در مقایسه با بیشتر سیاست‌مداران، بسیار روشن و به نوعی غیرمعمول حرف می‌زند. به همین دلیل با انتقادات زیادی مواجه می‌شود اما فکر می‌کنم مردم بالاخره می‌فهمند یا حتی هم‌اکنون هم دارند متوجه می‌شوند که او مسیر درست را می‌رود.

جانسون افزود، اسکاتلندی‌ها سخت و تهاجمی هستند و رویکرد او به عنوان رییس جمهور آمریکا از اسکاتلند می‌آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.