علیرضا نیکبخت واحدی ستاره سابق فوتبال ایران و تیم‌های استقلال و پرسپولیس در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مسائل این روز‌های فوتبال، قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، شرایط استقلال و وضعیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و... صحبت‌های زیر را انجام داد:

*در مورد قهرمانی دوباره پرسپولیس در لیگ چه نظری داری؟

پرسپولیس از قبل قهرمانی‌اش در لیگ برتر مشخص شده بود. پرسپولیس تیم خوبی بود و قهرمان شد، امسال بقیه تیم‌ها برای دومی و سومی می‌جنگیدند.

 

*درباره حواشی به وجود آمده قبل از قهرمانی پرسپولیس و اینکه باز کلیپ قدیمی از تو پخش شد که گفتی پرسپولیسی هستی، صحبت می‌کنی؟

بار‌ها گفتم و برای هزارمین بار هم می‌گویم که آن موقع جوگیر شده بودم. همه آدم‌ها جوگیر می‌شوند و من هم مثل بقیه آن لحظه جوگیر شده بودم. من یک سال ناسزا شنیدم، ولی با این حال همه آنهایی که استقلالی هستند می‌دانند که من چه عرقی به این تیم دارم و رنگ خونم آبی است.

 

*زمانی تو در حاشیه بودی و الان محسن مسلمان به نوعی شرایط تو را دارد... 

به نظر من محسن فوتبالیست خیلی خوبی است. من از اتفاقاتی که در چند وقت اخیر افتاده خبر ندارم به خصوص اتفاقاتی که الان در فضای مجازی درباره‌اش صحبت می‌کنند. این را بدانید بازیکن هیچ وقت دوست ندارد نیمکت‌نشین شود، حتی زمانی که خود من هم بازی می‌کردم از نیمکت‌نشینی بدم می‌آمد. امیدوارم اگر حواشی هم هست زودتر جمع و جور شود، چون همانطور که گفتم مسلمان بازیکن بسیار خوبی است و باید قدر خودش را بیشتر بداند.

 

*درباره استقلال هم صحبت کن.

استقلال که امسال فوق العاده بود. این تیم فصل را بد شروع کرد، اما فصل را عالی تمام کرد. امیدوارم به ترکیب تیم و بازیکنان دست نزدند و تیم را خراب نکنند به خصوص مربی تیم را عوض نکنند.

 

*به نظرت چرا مدیران باشگاه استقلال برای تمدید با شفر دست دست می‌کنند؟

واقعا برای من خیلی جالب است که با این دست دست کردن راحت دارند مربی که با استقلال به این خوبی نتیجه گرفته است را از دست می‌دهند. من اگر مدیرعامل استقلال بودم اولین کاری که می‌کردم تمدید قرارداد با شفر بود، چون این مربی بسیار خوب عمل کرده است و مربی کاربلدی است.

 

*درباره لیگ قهرمانان و تقابل استقلال و ذوب آهن چه نظری داری؟

واقعا بازی سختی است و خیلی حیف شد که این دو تیم ایرانی به هم برخورد کردند. متاسفم که یکی از این دو تیم باید حذف شود، ولی با این اوصاف با احترام به تیم ذوب‌آهن، به نظر من برنده این بازی استقلال است.

 

*تو چند سالی در امارات بودی، مصاف پرسپولیس مقابل الجزیره امارات را چطور ارزیابی می‌کنی؟

الجزیره تیم بسیار خوبی است و تیم‌هایی که به مراحل بالاتر صعود می‌کنند شرایط برایشان سخت است، ولی با این حال فکر می‌کنم اینکه پرسپولیس به یک تیم اماراتی خورده است و بازی رفت و برگشت را باید در تهران و امارات برگزار کند بسیار بهتر است تا اینکه به یک تیم عربستانی در زمین بی طرف برخورد می‌کرد. امیدوارم پرسپولیس هم بتواند از سد الجزیره بگذرد تا ما با دو نماینده در مرحله یک چهارم حضور پیدا کنیم.

 

*نظرت درباره فینال جام حذفی بین استقلال و خونه به خونه چیست؟

مطمئنا استقلال برنده این بازی است. به غیر از قهرمانی استقلال خیلی دوست دارم تیم خوبی چون سایپا در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند، چون این تیم در طول فصل نشان داد چه تیم با صلابت و خوبی است. در کل مطمئنا استقلال در فینال قهرمانی را به هواداران هدیه خواهد داد.

 

*کمی هم در مورد علی کریمی و روزهایی که در سپیدرود سپری کرد صحبت کن.

 

واقعا به «علی» تبریک می‌گویم، نگه داشتن سپید رودرشت کار هرکسی نبود و کریمی کار بسیار بزرگی انجام داد. واقعا اگر علی نبود مطمئنا سپیدرود سقوط می‌کرد. امیدوارم کریمی همینطور در عرصه مربیگری هم مثل دوران فوتبالش موفق باشد.

 

*و در آخر در مورد وضعیت این روز‌های خودت بگو.

الان به کار‌های شخصی خودم می‌پردازم و «بیزینس» می‌کنم. فعلا کاری به فوتبال ندارم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.