رسانه دولتی سوریه امروز –یکشنبه- اعلام کرد که دولت این کشور و شورشیان به توافقی دست پیدا کردند که بر اساس آن نیروهای معارض مسلح از مناطق جنوبی دمشق تخلیه شوند.

اعلام این توافق، یک هفته پس از حمله ارتش سوریه برای بیرون راندن عناصر گروه تروریستی داعش از حومه جنوبی پایتخت سوریه از جمله اردوگاه «یرموک» که محل اسکان آوارگان فلسطینی است، صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا امروز اعلام کرد که توافقی بر سر بیرون راندن عناصر معارض سوری و اعضای خانواده آنها از مناطق تحت کنترل شورشیان در یرموک امضا شده است.

سانا گزارش داد که این توافق میان دولت سوریه و گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق به امضا رسیده است.

بر اساس این توافق، عناصر گروه‌های تروریستی باید میان ترک این مناطق به همراه خانواده‌هایشان یا تحویل سلاح‌ها و ماندن در این مناطق یک گزینه را انتخاب کنند.

به گفته دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، طی دو سال گذشته ارتش سوریه توانست بخش‌های زیادی از مناطق قادم و یرموک غربی را در اختیار خود بگیرد.

روز گذشته گروه تروریستی داعش یک بیمارستان را به اشغال خود درآورد و یک ساختمان را در بخش شرقی یرموک محاصره کرد.

از سوی دیگر، حداقل ۸۵ نفر از نیروهای ارتش سوریه و ۷۴ نفر از عناصر داعش در درگیری‌های چند روز اخیر در جنوب دمشق کشته شدند.

همچنین از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آواره شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.