روزنامه «لاگازتا دلو اسپورت» روز یکشنبه نوشت: بر اساس گزارش های منتشر شده آنجلوتی ۵۸ ساله که چندی پیش به دنبال کسب نتایج ضعیف از سمت سرمربیگری تیم بایرن مونیخ برکنار شده بود؛ برای پذیرش هدایت تیم ملی ایتالیا هفته گذشته مذاکراتی را با مقامات فدراسیون فوتبال ایتالیا آغاز کرد که در نهایت به فرجام نرسید.

روزنامه ایتالیایی اعلام کرد که یکی از دلایل آنجلوتی برای نپذیرفتن این پیشنهاد، امیدواری وی برای هدایت باشگاه های مطرح اروپایی است.

به دنبال ناکامی تیم ملی فوتبال ایتالیا از راهیابی به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فدراسیون فوتبال این کشور ونتورا سرمربی وقت این تیم را اخراج کرد و از آن زمان تاکنون لاجوردی ها بدون سرمربی به تمرینات خود ادامه می دهند.

با توجه به عملکرد ضعیف تیم فوتبال ایتالیا، این تیم طی چند سال اخیر به رتبه بیستم رنکینگ فیفا یعنی پایین ترین سطح دوران خود تنزل پیدا کرده است.

آنجلوتی با کسب ۲ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با تیم میلان و رئال مادرید و همچنین به دست آوردن قهرمانی لیگ های داخلی با تیم های مطرحی همچون آ. ث میلان، پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ؛ خود را به عنوان یکی از موفق ترین سرمربیان اروپا معرفی کرده است.

پس از منتفی شدن پیوستن آنجلوتی، نام «روبرتو مانچینی» که در حال حاضر هدایت تیم زنیت سن پترزبورگ روسیه را بر عهده دارد و همچنین «کلودیو رانیری»، به عنوان گزینه های احتمالی نشستن روی نیمکت تیم ملی ایتالیا مطرح شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.