میزان صادرات این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی به رقم ۴۱ میلیارد و ۲۳۲ میلیون دلار رسید که افزایش ۹.۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی نشان می دهد و همچنین میزان واردات این کشور نیز در سه ماهه اول سال جاری میلادی به رقم رقم ۶۱ میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار رسید که افزایش ۲۲.۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

ارقام منتشر شده مرکز آمار و وزارت گمرک ترکیه نشان می دهد که میزان کسری تجاری ترکیه در سه ماه اول سال جاری ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۳.۵ درصد رشد داشته است.

اوایل سال جاری میلادی خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مرکز آمار و وزارت گمرک و تجارت این کشور اعلام کرد که میزان صادرات ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱۵۷ میلیارد و ۵۵ میلیون دلار رسید.

بنا به اعلام این رسانه های ترکیه، میزان صادرات ترکیه در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰.۲ درصد افزایش به ۱۵۷ میلیارد و ۵۵ میلیون دلار و میزان میزان واردات نیز با ۱۷.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۳۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار رسیده است.

بررسی آمار تجارت خارجی ترکیه در سال گذشته نیز نشان می دهد که این کشور ۷۶.۷۳ میلیارد دلار موازنه منفی در تجارت خارجی خود داشته و بیشتر واردات محور بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.