آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی قرارگاه ارتش در شمال‌‌شرق کشور اظهار داشت: خوشبختانه بافت ارتش، بافتی ۱۰۰ در‌صد یکپارچه و انقلابی و وابسته به وجود مقدس امام زمان (عج) و از بالا به پایین مسئله‌ای جز عشق به حضرت بقیه‌الله(ع) حاکم نیست.

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: این نظام، یک نظامی دینی است و تمام مبانی، اعتقادات، باورها و اندیشه‌ها و بینش‌های سیاسی ما باید مبتنی بر مبانی اعتقادی و باورهای دینی باشد. بر این اساس ارتش، غیر از اینکه حافظ استقلال، امنیت، آب، خاک و ناموس ملت است، ارتشِ انقلاب و ارتشِ دین نیز است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در کنار حفظ، فهم، تفسیر قرآن، فهم سیاسی و آگاهی از شرایط داخلی و بین‌المللی و روابط بین‌الملل، از سلسله ابعاد فهم سیاسی است که برای فرد فرد ارتش ما از سرباز صفر تا فرمانده کل لازم است و رسالت تبیین و توسعه آن به عهده نهاد عقیدتی سیاسی است.

وی افزود: فهم سیاسی در ارتش باید هم پای فهم دینی و عقیدتی باشد و راهبرد ما در توسعه فهم سیاسی، مسئله ولایت، ولائی بودن و ولایت‌گری است و هر چقدر خاصیت ولایی شدن را در نیروهای ارتش بیشتر کنیم این فهم سیاسی را در حوزه سیاستِ وابسته به نظام و انقلاب را بیشتر توسعه داده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: چندی پیش مقام معظم رهبری در ملاقات با فرماندهان ارتش فرموده بودند امروز، از همه دستگاه‌ها و امکانات نظامی و دفاعی لازم‌تر و ضروری‌تر در این موقعیت خاص که در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های الحادی قرار گرفته‌ایم، ایمان و اخلاص در بین نیروهای ماست که این امر از هر وسیله و امکاناتی بالاتر است و رسالت این امر با نهاد مقدس عقیدتی سیاسی است.

وی افزود: تقارن هفته عقیدتی سیاسی با نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) در این زمان و موقعیت خاص حقیقتی را برای ما بیان می‌کند که جریان عقیدتی سیاسی چه در سپاه و چه در ارتش که محور توجه وجود مقدس آن حضرت قرار گرفته و ارتباط با وجود ایشان دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.