تارنمای خبری اسپورت روز یکشنبه با اعلام این خبر نوشت: این بازیکن ثابت کرد که در شرایط خاص ورزش می تواند با عبور از مرزها خود را به غیرقابل باورترین و پنهان ترین زوایای جهان که تا پیش از آن قابل تصور هم نبود؛ برساند.

نیمار با جدایی از بارسلونا و پیوستن به این تیم پاریسی به مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو، علاوه بر اینکه لقب گرانقیمت ترین انتقال تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کرد بلکه تاثیر قابل توجه وی بر ورزش و جامعه فرانسه، باعث شد تا فرهنگ لغت فرانسوی و معتبر «لو روبرت»، واژه ای را به نام این مهاجم برزیلی در فهرست مداخل خود اضافه کند.

بر اساس این گزارش نام «نیمار» به عنوان مدخلی هفت سطری همراه با تصویر در جدیدترین نسخه این فرهنگ لغت که قرار است در تاریخ شانزدهم ماه مه (۲۶ اردیبشهت ماه) منتشر شود؛ گنجانده شده است.

&#۳۹;آلن ری&#۳۹;، مشاور ویراستاری این فرهنگ لغت می گوید: نام &#۳۹;نیمار&#۳۹; در رسانه های فرانسوی همواره به صورتی غیر منتظره در حال تکرار شدن است.

با این حساب، نیمار پس از &#۳۹;دیوید بکهام&#۳۹; کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس که به عنوان بازیکن در باشگاه پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۳ به دروان درخشان فوتبالی خود پایان داد؛ دومین نامی است که وارد فرهنگ لغت معتبر &#۳۹;لو روبرت&#۳۹; شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.