کاخ کرملین گزارش داد، «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه در ابتدای این گفت وگوی تلفنی، نتایج دیدار خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را به اطلاع ولادیمیر پوتین رساند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: روسای جمهوری روسیه و کره جنوبی توافق های به دست آمده در دیدار سران دو کره در «پانمونجوم» را مثبت ارزیابی کردند.

رئیس جمهوری روسیه به اهمیت موقعیت غیراتمی شبه جزیره کره که در بیانیه «پانمونجوم» (بیانیه سران کره شمالی و جنوبی) بر آن تاکید شده، اشاره کرد.

در ادامه گفت وگوی تلفنی ابراز امیدواری شد تدابیر توافق شده برای گسترش همکاری ها بین دو کره به پیشبرد صلح و ثبات در منطقه کمک کند.

پوتین بر آمادگی روسیه برای کمک به برقراری همکاری های عملی بین کره شمالی و کره جنوبی ازجمله با اجرای طرح های عمده سه جانبه زیرساختی و انرژی تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه به اهمیت تداوم تلاش های همه طرف های درگیر در حل و فصل سیاسی - دیپلماتیک مسائل شبه جزیره کره از جمله با توجه به مفاد نقشه راه ارایه شده از سوی روسیه و چین برای حل این مسائل اشاره کرد.

روسای جمهوری روسیه و کره جنوبی همچنین درخصوص مسائل مهم دوجانبه در وهله نخست همکاری های سودمند در عرصه های مختلف گفت و گو کرده و برنامه زمانی دیدارها در سطح عالی را مورد توافق قرار دادند.

اجلاس سران کره شمالی و جنوبی روز جمعه با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بخش کره جنوبی روستای مرزی «پانمونجوم» موسوم به خانه صلح برگزار شد.

مراسم استقبال و تشریفات از سران دو کره توسط گارد تشریفات، با لباس محلی و سنتی و در فضای باز ساختمان محل مذاکره برگزار شد رییس جمهوری کره جنوبی با لباس رسمی اما رهبر کره شمالی با لباس سنتی در این مذاکرات شرکت کرد.

رهبران دو کشور بر حل مسائل و اختلافات میان دو کشور از راههای سیاسی و گفت وگو تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.