سرمربی اسبق تیم‎های فوتبال بایرن مونیخ، رئال مادرید و پاری‎سن ژرمن، کارلو آنچلوتی، پیش از این اعلام کرده بود که خواستار حضور در تیم ملی فوتبال ایتالیا به عنوان سرمربی نیست.

اما سران فدراسیون فوتبال ایتالیا با گفته او متقاعد نشدند و هفته گذشته نشستی با او داشتند تا درباره حضور او در تیم ملی صحبت کنند. اما این مربی باتجربه تمایلی برای حضور در تیم نشان نداده است.

طبق گزارش روزنامه ایتالیایی کوریره دلو اسپرت بعد از شنیدن پاسخ منفی از آنچلوتی سران فدراسیون فوتبال ایتالیا روی گزینه‎های دیگر تمرکز کردند. لیست مربیانی که برای کار در آتزوری کاندیدا هستند طولانی است، اما اصلی‌‌ترین گزینه روبرتو مانچینی است که سابقه کار در تیم‎های بزرگ اروپا را هم دارد و در حال حاضر بدون تیم است.

در صورتی که ایتالیایی‌ها با او برای کار در تیم ملی به توافق نرسند گزینه بعدی‌‌شان کلودیو رانیری است که در حال حاضر در نانت فرانسه است و پیش از این توانسته لسترسیتی را به طرز شگفت‎انگیزی قهرمان انگلیس کند.

به نظر سیاست‎های داخلی و دستمزدی کمتر از آنتونیو کونته که ۴ میلیون یورو بوده دلیل رد پیشنهاد کار در تیم ملی توسط آنچلوتی بوده است. اما فدراسیون فوتبال ایتالیا می‎خواهد تا پایان هفته جاری تصمیم نهایی درباره نیمکت تیم گرفته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.