سانا گزارش داد، ارتش سوریه اعلام کرد یکشنبه‌شب به پایگاه‌های نظامی در حومه حماه و حلب حمله موشکی شده است.

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد، این «حملات» در ساعت ۱۰:۳۰ شب( به وقت دمشق) صورت گرفته‌است. یک مقام ارتش سوریه گفته است «موشک‌های دشمن به پایگاه‌های نظامی در مناطق روستایی حماه و حلب شلیک شده‌ است.»

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع وابسته به شورشیان سوری می‌گوید یکی از مناطقی که هدف قرار گرفته پایگاه موسوم به «بریگاد ۴۷» است در نزدیکی حماه، که گفته می شود محل تجمع «نیروهای مورد حمایت ایران» است.

رویترز همچنین به نقل از یک منبع اطلاعاتی، گزارش داد «چند مرکز فرماندهی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران هدف چندین حمله موشکی قرار گرفته و ده‌ها تن زخمی و کشته شده‌اند».

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گزارش داد، «شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران» در دو پایگاه که هدف قرار گرفته‌اند، حضور داشته‌اند.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز» به نقل از فعالان محلی، شمار کشته‌های حملات موشکی یکشنبه‌شب به حماه و حلب را ۴۰ نفر و زخمی‌ها را حدود ۶۰ نفر اعلام کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله «هاآرتص» گزارش دادند که «اسرائیل مسئول شلیک موشک به مواضع نظامی در حومه حماه و حلب است».

در همین حال، روزنامه رسمی سوریه «تشرین» به نقل از منابع میدانی، مبدا حملات موشکی را پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن اعلام کرد و نوشت که ۹ موشک در این حملات شلیک شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.