اورشلیم پست گزارش داد، بن کاردین، سناتور دموکرات آمریکایی در کنفرانس سالانه این روزنامه در نیویورک درباره خروج رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و قدرتهای جهانی که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه خروج ترامپ از این توافق آمریکا را منزوی خواهد کرد، گفت: من نیز می‌خواهم اطمینان یابم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نمی یابد اما نمی خواهم شاهد این باشم که خود را از متحدان‌مان منزوی می‌کنیم. ما باید با جامعه جهانی همکاری کنیم تا ایران را منزوی کنیم.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که اگر توافق هسته‌ای تا روز ۱۲ ماه مه اصلاح نشود، واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی مقامات دولتی آمریکا می گویند که ترامپ بدون اصلاح موثر بحث برانگیزترین شروط توافق هسته‌ای قصد دارد تحریم‌های هسته‌ای سختی را به طور مجدد علیه تهران اعمال کندکه به منزله خروج آمریکا از توافق خواهد بود.

سناتور کاردین در ادامه گفت: با خروج سریع از توافق بدون آنکه طرحی جامع برای روز بعد از آن داشته باشیم ما آمریکا را منزوی می کنیم نه ایران را. سنا از اقدامات به مراتب سخت‌تر علیه فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران که در توافق هسته‌ای گنجانده نشده است، حمایت می‌کند.

این عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا همچنین گفت که آمریکا باید حضور خود را در سوریه حفظ کند تا اطمینان یابد که ایران خلائی که خروج نیروهای آمریکایی ممکن است ایجاد کنند، پر نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.