حمید غلامعلی با گلایه از وضعیت برگزاری کنسرت‌ها اظهار کرد: برایم عجیب است که برخی خوانندگان فعلی با وجود اجرای ضعیف به راحتی کنسرت برگزار می کنند. کنسرت هایی برگزار می شود که جدا از کیفیت ضعیف شعر و اجرای صحنه، خوانندگان با لباس های بسیار عجیب و غریب اجرا می کنند که برایم برگزاری چنین برنامه هایی سوال است. فضای اصلی موسیقی از رسالت اصلی خود و هنری بودنش فاصله گرفته و به زرق و برق تبدیل شده است. وضعیت به شکلی شده که آثار خارجی نسبت به آثار خوانندگان کشورمان بسیار متین تر است.

خواننده «غریبانه» به تاثیر این نوع موسیقی و اجراها در زندگی و شخصیت افراد اشاره کرد و افزود: همان گونه که موسیقی در ادبیات افراد تاثیر گذاشته است در رفتار و زندگی آنان نیز تاثیر می گذارد یعنی متانتی که افراد باید داشته باشند کم کم تحت تاثیر بسیاری از این مسائل به تدریج سَبُک شده و از بین می رود.

غلامعلی درباره ارتباط فضای مجازی و تاثیر آن در موسیقی تصریح کرد: فضای مجازی صد در صد عامل وضعیت بد موسیقی امروز است. در حال حاضر تغذیه موسیقی از طریق فضای مجازی اتفاق می افتد در حالی که فضای مجازی می توانست در جهت عکس این موضوع و در جهت پیشبرد موسیقی باشد. دلیل این مسئله نیز این است که اهرم ها و شبکه های اصلی در اختیار کسانی است که تنها به مسائل مادی فکر می کنند، پول های هنگفت به دست می آورند و تعداد آنان هم هر روز در حال بیشتر شدن است و کاری نمی شود کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.