سرهنگ "کارآگاه حمید مکرم"  گفت: در اوایل آبان ماه سال جاری، فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۸ کیانشهر به مأموران اعلام کرد توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، با تهدید اسلحه کمری، مورد زورگیری و سرقت عابر بانک قرار گرفته و سارقان بلافاصله پس از سرقت عابر بانک اقدام به برداشت مبلغ ۶ میلیون تومان وجه نقد از حسابش کرده اند.

وی افزود: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مال باخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت "چندی پیش در اتوبان بعثت، یک دستگاه خودرو پراید را مشاهده کردم که پشت شیشه عقب آن آگهی فروش خودرو درج شده بود؛ با شماره تلفن داخل آگهی تماس گرفته و با صاحب پراید برای بازدید خودرو ، ساعت ۱۷:۰۰ مورخه ۰۱. ۰۸. ۱۳۹۶ در شهرک شهید بروجردی – قرار ملاقات گذاشتیم ؛ دو نفر به عنوان فروشنده در محل قرار حاضر شدند و پس از صحبت های اولیه در خصوص قیمت خودرو و توافق بر سر قیمت نهایی، فروشنده از من خواست تا یک موجودی از حساب بانکی خود به او نشان دهم تا اطمینان یابد واقعا خریدار هستم . از آنجایی که واقعاً قصد خرید خودرو را داشتم، به همراه این دو نفر به مقابل خودپرداز  رفتیم که به محض گرفتن موجودی حساب و اطمینان از وجود پول ، ناگهان با نشان دادن اسلحه کمری به سمت من حمله ور شده و ضمن ضرب و شتم شدید اقدام به سرقت از عابر بانکم کردند؛ آنها به سرعت از محل متواری شده و در کوتاه ترین زمان مبلغ ۶ میلیون تومان وجه از داخل حسابم برداشت کردند".

شناسایی و دستگیری متهمان:

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دارِ معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ به نام "الف . ک" ( ۵۲ ساله ) شدند.

بررسی سوابق "الف . ک" حکایت از آن داشت که وی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف سرقت، مواد مخدر، نزاع و درگیری است که در یک فقره از دستگیری ها، به اتهام مشارکت در جنایتِ مورخه ۰۱. ۰۲. ۱۳۸۶ که طی آن مردی ۵۰ ساله با دست و پای بسته در منطقه خاوران به قتل رسیده بود، دستگیر و پس از دستگیری متهم اصلی پرونده و اعتراف صریح به جنایت و به دستور مقام قضائی از زندان آزاد شده بود.

با شناسایی دقیق تصویر "الف . ک" از سوی مال باخته، کارآگاهان به مخفیگاه وی در شهرستان اسلامشهر – شهرک واوان مراجعه و در اوایل آذرماه اقدام به دستگیری "الف . ک" کردند .

"الف . ک" در همان مراحل اولیه تحقیقات به سرقت از مال باخته با همدستی یکی از دوستانش به نام "ن . ق" (۵۳ ساله) اعتراف کرد و عنوان داشت که خودرو پراید نیز متعلق به همدستش "ن . ق" بوده است؛ بلافاصله "ن . ق" نیز در همان تاریخ دستگیر و به همراه "الف . ک" به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه "حمید مکرم " با اعلام این خبر، گفت: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در همان مراحل اولیه  تحقیقات صراحتاً به زورگیری از مال باخته و انجام سرقت های مشابه در پوشش فروش خودرو اعتراف کردند که در ادامه تحقیقات، محل ارتکاب تعدادی از سرقت ها در شهرهای حاشیه تهران شناسایی، تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و مال باختگان در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مال باختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط افرادی در پوشش فروش خودرو بویژه فروش یک دستگاه خودرو پراید مورد سرقت و زورگیری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی تصویر متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.