محسن صالحی‌نیا در حاشیه مراسم تحویل ۲۵۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا اظهار کرد: قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان از سوی شورای رقابت تعیین می شود. این شورا در حال حاضر در حال آنالیز تضمین‌های سالانه تولید خودروست تا بر اساس فرمول خود درباره قیمت‌های جدید تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه خودروسازان از گذشته به دنبال افزایش قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان بوده‌اند، خاطرنشان کرد: خودروسازان این درخواست را به دنبال افزایش هزینه‌ها دارند و البته باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه آیا ستاد تنظیم بازار به قیمت‌گذاری خودرو ورود کرده است، اظهار کرد: بر اساس یک تفاهم نانوشته کالاهایی که در جامعه عرضه می‌شود، توصیه می‌شود که در مورد قیمت آن‌ها هماهنگی‌های لازم با سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار صورت گیرد.

صالحی نیا درباره جدیدترین وضعیت قرارداد رنو و اجرایی شدن آن خاطرنشان کرد: در حال حاضر تغییر و تحولات مالکیتی سایت بن رو بین سایپا و ایدرو در حال انجام است تا ایدرو بتواند این سایت را به عنوان آورده در قرارداد استفاده کند، البته شرایط قرارداد رنو نهایی شده و با انتقال مالکیت بن رو عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی درباره درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت از شورای اقتصاد برای خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری اظهار کرد: در چند سال اخیر درخواست این وزارتخانه این بوده که شورای اقتصاد خودرو را از لیست کالاهای انحصاری خارج کند کماکان پیگیر موضوع هستیم ولی تاکنون شورای اقتصاد این درخواست را نپذیرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.