مصطفی کواکبیان عصر امروز در همایش نشان خدمت به قانون کار گفت: تقارن روز کارگر با شب ولایت امام زمان (عج) مصادف شده است که این امر رابه فعال نیک می‌گیرم، درست است که امام زمان ظهور نکرده است اما در میان ما حضور دارد و شاهد عملکرد ما است.

وی ادامه داد: اگر به کسی ظلمی بشود قطعا باید جواب آن را در آن دنیا بدهیم خصوصا اینکه فرد مظلوم یک کارگر باشد. من خودم کارگر نبودم اما پدرم سال‌ها کارگر بوده است. همه مصائب کارگران را می‌دانم اگر کارگر را بیمه نکرده باشند اینکه بیمه نشده باشد مزدش را نگیرد و غیره برای من آشنا است. کارفرمایی که کارگرش را بیمه نکرده و وقتی به وی اعتراض می‌‌کنیم، می‌گوید خب نکرده‌‌ام شاید خودش نخواسته است.

این نماینده مجلس افزود: کارفرمایان باید نفع طبقه کارگر را لحاظ کند و بدانند که قانون کار از آنها از کارگران حمایت می‌‌‌کنند ما اعتقاد داریم که همین قانون کار باید حفظ شود و اگر اصلاحی نیاز دارد باید این کار انجام شود.

کواکبیان با بیان اینکه من خودم ماهی شش تا هفت میلیون تومان از دانشگاه حقوق می‌گیرم و پولی از مجلس نمی‌‌‌گیرم، اظهار داشت: وقتی فرزندانم چیزی از من می‌خواهند، می‌گویم بعدا، حالا شما در نظر بگیرند کارگری که در ماه یک و دویست تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان حقوق می‌گیرد کلا باید به فرزندانش بگوید بعدا. من دستمزد فعلی را شایسته کارگر نمی‌دانم. 

وی اضافه کرد: کارگر شب می‌خوابد و وقتی صبح بیدار می‌شود، دلار می‌شود پنج هزار تومان لذا باید دستمزد رشد کند تا وضعیت بهتری پیش بیاید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با شعار حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم برخلاف سال‌های گذشته شعارهایمان عملی شود باید ابتدا به کیفیت کالای ایرانی توجه کنیم و قیمت مناسب و کیفیت را با هم همراه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.