مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه بارشی مستقر روی کشور، امروز عمدتا در استان‌های واقع در غرب، مرکز، شمال شرق و شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال خوزستان، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و شرقی، سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد. همچنین در برخی نقاط آذربایجان‌های غربی و شرقی، یزد و کرمان رگبار پراکنده پیش بینی می‎شود.

احد وظیفه افزود: شدت بارش امروز در قم، برخی نقاط استان های تهران، البرز، اصفهان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خراسان رضوی و جنوبی و شمال خوزستان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه نیز در استان های واقع در غرب، نواحی مرکزی، دامنه های البرز غربی، مرکزی و شرقی برخی نقاط شمال شرق و شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست اما روز چهارشنبه به طور موقت از میزان ابرناکی و بارش در کشور کاسته شده با این وجود بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت مرزهای غربی وارد کشور خواهد شد و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه های زاگرس مرکزی می شود.

او ادامه داد: در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی طی امروز و فردا وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با باد و گرد و خاک همراه خواهد بود. دریای خزر امروز و نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان طی سه روز آینده مواج است.

هوای تهران امروز نیمه ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش بینی شده و کمترین دمای هوای امروز پایتخت ۹ درجه سانتیگراد و بیشترین دمای هوا ۱۹ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.