درست بلافاصله بعد از پایان بازی های لیگ برتر، گمانه زنی ها درباره سرنوشت تیم ها و نیمکت های‌شان آغاز شده است. درحالی که همین حالا شرایط تیم هایی مثل استقلال خوزستان و پدیده برای سال بعد مشخص نیست، استقلال و پرسپولیس قراردادهای جدیدشان را با مربیان خارجی تمدید نکرده اند و سپاهان و تراکتورسازی اگرچه سرمربی دارند اما با نتایج ناکام‌شان، هیجان انگیزترین و گرانترین نیمکت های فصل نقل و انتقالات هستند. 

تقریبا قطعی است که علی دایی و مجید جلالی در تیم های خودروسازها می مانند و دایی با سایپا می خواهد به آسیا برگردد! در اصفهان اما شرایط کمی عجیب است. قلعه نویی که نیمکت ذوب آهن را در اختیار دارد و شانس رفتن به جمع ۸ تیم برتر آسیا، اگر در برابر استقلال پیروز شود، شانس رفتن به تیم محبوب تهرانی را هم شاید حتی پیدا کند اما اگر با این تیم صعود کند و مشکلات مالی گریبانگیرشان نباشد، قطعا خود ذوب گزینه هیجان انگیزی برایش است. اگرچه پیشنهاد سپاهان را در جیب دارد و تمام نزدیکانش می گویند نساجی مازندران که تیم خودش است!

برانکو تقریبا قطعی است که با قرارداد میلیون دلاری اش در پرسپولیس بماند، مگر اینکه بعد از جام جهانی تاریخ مصرف کی روش سر برسد و او برود به این تیم. می گویند در این باره مذاکراتی هم از قبل داشته و به نظر می رسد این همه دعوا میان او و کی روش دقیقا به همین خاطر است. حالا اگر او برود به تیم ملی و از پرسپولیس جدا شود، در پلان قبلی این طور برنامه ریزی شده بود که دستیار پیشینش سرتن چوک نفر اول پرسپولیس روی نیمکت شود و شاید دوباره برگردد. اگر هم این اتفاق نیفتد، آن وقت شاید باز سر  و کله امپراتور وعده ها یعنی قطبی در این تیم پیدا شود که خب احتمالاتی خیلی دور از ذهن هستند!

در استقلال هم شفر را می خواهند حتی اگر پولش به نظرشان زیاد باشد. او اگر از سد ذوب بگذرد و جام حذفی را هم بگیرد که اسطوره ای می شود! او اگر نباشد برای جایش آلترناتیو اصلی احتمالا قلعه نویی است و شاید فرهاد مجیدی هم بخواهد تلاشی کند تا شاید به تنهایی یا به همراه اسکوچیچ به این تیم بیاید! احتمالی خیلی کمتر از ده درصد حتی!

برای سپاهان هم که دست به نقد ترین نیمکت است، گزینه های مطرح قلعه نویی و اسکوچیچ بوده اند. البته باید دید اگر محرم نویدکیا در این تیم صاحب موقعیت مدیریت ورزشی شود، چه اتفاقاتی رقم می خورد. همچنان قلعه نویی برای این تیم شانسش بیشر است. علی کریمی که در سپیدرود می ماند. منطقی اینم است که نکونام هم در قائمشهر بماند اما مثلا او می تواند آلترناتیوی مناسب برای ذوب آهن یا حتی سپاهان باشد. در فولاد موسوی فعلا ماندگار به نظر می رسد اما در نفت ها قطعا تغییرات در کادرها خواهند داشت. فکری یا نمی خواهد یا نمی تواند در لیگ برتر مربیگری کند و احتمال بازگشتش به لیگ یک زیاد است!

در آبادان هم فراز احتمالا بر می گردد به تبریز اما همچنان آنجا مربی های مورد پسند همین خانواده «ف – ک» ها هستند!

تارتار هم در جم ماندنی است. این ها فعلا جدی ترین گمانه ها درباره لیگ برتر هستند و باید دید در نهایت چه اتفاقاتی می افتد!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.