خبرگزاری فرانسه گزارش داد، محمد بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه اولین رهبر آفریقای سیاه است که به دعوت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا راهی کاخ سفید شده است. ترامپ گفت او آماده فروش بالگردها به این کشور غنی از نفت علاوه بر بالگردهای جنگی سبکی است که توافق روی آن صورت گرفته است.

ترامپ در جریان کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفید گفت: این هواپیماهای جدید توانایی نیجریه برای هدف گرفتن تروریست‌ها و حفاظت از غیرنظامیان را افزایش می‌دهد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقال این تجهیزات که شامل ده‌ها هواپیمای جنگنده سبک موسوم به ای – ۲۹ سوپر توکانو و بالگردهای دیگر می‌شود، گفت: این اقدام به‌زودی صورت می‌گیرد. ما آنها را تایید می‌کنیم. بخشی از مشکل اینجاست که شما اجازه نداشتید از کشور ما بالگرد بخرید، اکنون شما اینجا هستید و من این مساله را حل می‌کنم. ما بهترین تجهیزات نظامی در جهان را داریم و دوستانمان اکنون می‌توانند این تجهیزات را بخرند.

رئیس‌جمهوری نیجریه برای دریافت حمایت در حوزه مبارزه با تروریسم و سرمایه‌گذاری تجاری آمریکا راهی کاخ سفید شده است و از ترامپ بابت حمایت واشنگتن در بازسازی شمال شرق این کشور که برای ۹ سال تحت تهاجم بوکوحرام قرار داشت، تشکر کرد. بوهاری گفت: ایالات متحده آمریکا تا به امروز بزرگترین مشارکت‌کننده در واکنش بشردوستانه بوده است.

بوهاری همچنین درباره جنجال‌های مرتبط به لفاظی‌های توهین‌آمیز ترامپ علیه نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی که ژانویه در رسانه‌ها منتشر شد،‌ گفت: بسیار با دقت با آنچه رسانه‌ها منتشر می‌کنند برخورد می‌کنم. من درباره صحت آن سخنان یا اینکه این اتهامات به رئیس‌جمهوری آمریکا صحیح بوده یا خیر اطمینان ندارم. بنابراین بهترین کار برایم سکوت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.