هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۲.۱۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۳.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۴.۲۰ دلار یا ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۳۱۹.۲۰ دلار بسته شد و برای آوریل ۰.۶ درصد کاهش ماهانه ثبت کرد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، بهبود اخیر ارزش دلار آمریکا تاثیر منفی بر طلا داشت زیرا تصحیح ارزش این ارز، اکثر معامله گران را غافلگیر کرد.

شاخص دلار آمریکا روز سه‌شنبه که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و آمار اشتغال ماهانه این کشور بودند، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت بود و در ۹۱.۸۴۸ واحد ایستاد. در حالی که انتظار می‌رود بازار مرکزی آمریکا در سیاست پولی خود پا بر جا بماند، فعالان بازار منتظر نتیجه نشست دو روزه این بانک هستند تا به ارزیابی دورنمای افزایش نرخ‌های بهره بپردازند.

دلار روز جمعه به ۹۱.۹۸۶ واحد صعود کرده بود و برای آوریل دو درصد رشد ثبت کرد که بزرگترین رشد ماهانه این ارز از نوامبر سال ۲۰۱۶ به این طرف بود. به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، سرمایه‌گذاران در آستانه نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا جانب احتیاط را رعایت می‌کنند.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد و قیمت طلا را با افزایش هزینه نگهداری آن تحت فشار قرار می‌دهد. بر اساس گزارش رویترز، اکثر بازارها در آسیا روز سه‌شنبه به مناسبت روز کارگر تعطیل بودند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۶.۲۹ دلار رسید. قیمت این فلز روز گذشته به ۱۶.۱۸ دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت در حدود یک ماه اخیر بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰۱ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۹۶۲.۲۰ دلار معامله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.