طبق گزارش رسیده، سید مرتضی حسینی، مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و مدیر گروه تلویزیونی شاهد به معرفی هیأت داوری این جشنواره پرداخت و گفت: مصطفی رزاق کریمی، مهدی فرجی، سیدحسین حق‌گو، محمدتقی فهیم و مرجان ریاحی، آثار رسیده به بخشهای مختلف دومین جشنواره ملی فیلم ایثار را داوری خواهند کرد.

وی افزود: دومین جشنواره ملی فیلم ایثار با شعار «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آرامش» برگزار میشود. این جشنواره برآن است تا با نمایش آثار هنرمندان متعهد، خوش ذوق و توانمند در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی جامعه ایثارگری با محور شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده محترم آن ها اقدامی شایسته نماید تا ضمن کمک به تعمیق ارزشهای اسلامی، آگاهی بخشی به نسل جوان و نیز ترغیب هنرمندان به تولید آثاری در این راستا، زمینه کشف خلاقیت های هنری و فرهنگی را در عرصه رسانه های صوتی و تصویری فراهم آورد.

حسینی یادآور شد: دومین جشنواره ملی فیلم ایثار در شش بخش ثابت و یک بخش ویژه برگزار خواهد شد. بخش ویژه شامل فیلمهای ۱۲۰ ثانیهای با موضوع ایثار اجتماعی است که جوایزی ارزنده برای برگزیدگان این بخش در نظر گرفته شده است. بخشهای ثابت جشنواره عبارتند از: فیلم مستند با حداکثر زمان ۴۰ دقیقه، فیلم کوتاه داستانی با حداکثر زمان ۴۰ دقیقه، پویانمایی (انیمیشن) با حداکثر زمان ۱۵ دقیقه، نماهنگ با سقف زمانی ۵ دقیقه، فیلم های مردمی که همه مردم با خلق فیلمهایی به وسیله دوربین خانگی با سقف زمانی ۵ دقیقه شرکت کنند و بخش ایده، طرح و فیلمنامه های کوتاه که باید در سه برگ A۴ نوشته شود.

مدیر گروه تلویزیونی شاهد تأکید کرد: آثاری که در راستای اهداف جشنواره مناسب تشخیص داده شوند، علاوه بر اعطای جوایز، نسبت به خرید آن ها اقدام خواهد شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان روز ۳۰ خرداد ماه سال جاری، زمان برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار را اول مرداد ۱۳۹۷ در تالار ایوان شمس اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.