ناصر حویزاوی افزود: مسئولان عراقی قول داده اند امسال برای زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر می کنند ویزای الکترونیکی صادر شود.

وی با بیان اینکه با صدور روادید الکترونیکی ، دیگر امکان جعل در آن وجود ندارد افزود: در سال های گذشته سوء استفاده برخی و صدور ویزای جعلی مشکلاتی برای زائران به وجود می آورد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در ادامه گفت: فرایند صدور روادید در دست سفارت خانه و کنسولگری های عراق است و سازمان حج و زیارت هیچ گونه دخالتی در آن ندارد.

حویزاوی افزود: در مذاکره با مقام های کنسولگری عراق در اهواز ، دقت و سرعت برای صدور روادید الکترونیکی مورد تاکید بوده و تلاش شده محدودیت های زمانی برای صدور روادید در فاصله پنجم تا ۲۲ صفر در خوزستان نداشته باشیم.

وی با رد شایعه حذف روادید برای سفر زائران اربعین حسینی در سال جاری گفت: صدور روادید به منظور کسب درآمد برای دولت عراق مهم و تعیین کننده است از این رو به هیچ وجه نباید انتظار داشت روادید برای زائران اربعین حسینی حذف شود.

در سال های گذشته ازدحام بیش از حد زائران و محدودیت صدور ویزا در دفاتر اهواز ، سوسنگرد ، خرمشهر و آبادان مشکلاتی برای زائران مشتاق به وجود می آورد.

در اربعین پارسال هزینه صدور روادید ، بیمه و هلال احمر برای هر زائر ایرانی ۲ میلیون و یکصد هزار ریال بود.

به گزارش ایرنا مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز ، شلمچه در ۱۶کیلومتری غرب خرمشهر و مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی در کشور هستند.

در اربعین سال ۱۳۹۶ حدود ۶۵۰هزار زائر از شلمچه و ۳۸۰هزار زائر از پایانه چذابه به عتبات عالیات عزیمت کردند.

هشتم آبان ۱۳۹۷، روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است.

همه ساله بر تعداد زائران اربعین حسینی که با شور و اشتیاق وصف ناشدنی خود را به کنگره عظیم اربعین در کربلای معلی می رسانند، افزوده می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.