نشریه «تسک اندپرپس» گزارش داد، در حالی ترامپ خواستار خروج نظامیان آمریکایی از سوریه است، اما همچنان بر لزوم حضور نظامیان این کشور در افغانستان تاکید می‌کند.

ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد هیچ نشانه‌ای درباره اینکه ترامپ تمایلی به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان داشته باشد وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد که ما به دنبال حضور دائم در افغانستان نیستیم، بلکه می‌خواهیم تا ماموریت خود را در این کشور با موفقیت به پایان برسانیم.

وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: انجام ماموریت ما در افغانستان از همه مهمتر است و به همین دلیل هم نیروهای خارجی در این کشور در حال افزایش هستند.

مقامات آمریکایی درحالی به پیروزی نظامی از طریق تشدید آتش جنگ در افغانستان تاکید دارند که بسیاری از رسانه‌های غربی استراتژی آمریکا در افغانستان شکست خورده می‌دانند.

گزارش اخیر اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان نیز نشان می‌دهد که تشدید آتش جنگ، افزایش حملات هوایی و اعزام نظامیان بیشتر مناطق تحت تصرف طالبان تغییری نکرده است.

از سوی دیگر، «گاردین» روزنامه انگلیسی نیز در گزارش اخیر خود نوشت: استراتژی ترامپ برای حل بحران در افغانستان موثر واقع نشده بلکه سبب تشدید ناامنی و جنگ در این کشور شده است.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرد آمریکا نمی‌تواند افغانستان را ترک کند، نمی‌تواند در جنگ برنده شود، نه می‌تواند جنگ در این کشور را متوقف کند بلکه در این کشور گرفتار شده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سیاست‌های آمریکا در افغانستان با شکست روبرو شده است و این کشور راهی جز خروج از افغانستان ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.