رییس فدراسیون فوتبال گفت: همه تیم‌های اگر بودجه‌ های شان تامین نشود به مشکل بر می‌خورد واین موضوع تیم خصوصی و غیر خصوصی ندارد.

مهدی تاج افزود:‌ راههای بودجه مهم‌ترینش حق پخش تلویزیونی است که طبق جلسه‌ای با صداوسیما داشتیم به نتایج خوبی رسیدیم البته سال گذشته چند بار این پروژه با بن‌بست مواجه شد. اگر حقوق حق‌ پخش و مسائل تبلیغات حاشیه‌ دور زمین و امثال اینها به تیم‌ها برسد شرایط آنها متفاوت خواهد شد. این یک فرایند است که امیدواریم به صورت یک پکیج به تیم‌ها ارائه شود.

وی افزود: امسال تمام تیم‌ها از امتیاز فروش بلیت به جز استقلال و پرسپولیس برخوردار بودند و حق فروش بلیت‌ها را در اختیار داشتند. البته استقلال و پرسپولیس در شش ماه اول از این حق برخوردار نبودند و سازمان لیگ در شش ماه گذشته حق فروش بلیت را در اختیار سرخابی‌ها قرار داد.

تاج در مورد شرایط ورزشگاه‌ها گفت:‌ سال آینده ورزشگاه آزادی به گیت‌های مخصوص و پیشرفته‌ای مجهز خواهد شد تا دیگر نیروی انتظامی مجبور نباشد ۱۰۰ هزار نفر را تفتیش کند. البته فقط ورزشگاه آزادی مجهز خواهد شد.

وی در مورد چالش‌های مالی باشگاه‌ها و آیا اینکه با این شرایط فصل آینده هم لیگ با ۱۶ تیم برگزار خواهد شد، گفت: نمی‌دانم باشگاه‌ها چقدر از بدهی‌های خود را می‌توانند پرداخت کنند و این مشکلی است که بیشتر باشگاه‌ها به دلیل شرایط متفاوت با آن روبه‌رو هستند. در کشور ما قیمت بلیت با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست. ما نمی‌توانیم ۵ هزار تومان را افزایش دهیم چرا که مشتریان ما از توان مالی بالایی برخوردار نیستند.

تاج ادامه داد: آهسته آهسته بلیت‌فروشی در خدمت باشگاه‌ها قرار خواهد گرفت، تیم‌های ما از حیث نتیجه‌گیری خوب هستند اما از نظر سخت‌افزاری شرایط مطلوبی ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تمدید قرارداد کی‌روش گفت: قرارداد آقای کی‌روش تمدید خواهد شد و  صحبت‌هایی کردیم و با هم جلسه‌ای داشتیم  با ایشان به توافقاتی رسیدیم و باهم هماهنگی لازم را داریم. در آینده مطمئناً باید ببینیم خود او هم باید میل به حضور در تیم ملی داشته باشد.

تاج در مورد قرارداد کرانچار نیز گفت: کرانچار را به عنوان سرمربی تیم امید ملی انتخاب کردیم و امیدواریم با او نتایج خوبی بگیریم و بتوانیم طلسم حضور در المپیک را بشکنیم. البته در مورد تأیید و عدم تأیید ایشان هیچ مشکلی وجود ندارد و باید به کارش ادامه دهد.

وی در مورد قرارداد با صداوسیما تأکید کرد: با رئیس صدا و سیما جلسات خوبی داشتیم و در رابطه با این موضوع صحبت‌های بسیاری کردیم و با جلساتی که برگزار شد مقرر شد آقای شهریاری به عنوان محور عمل کند و قراردادها بین صداوسیما و فدراسیون مبادله شده. فکر می‌کنم سال آینده با شرایطی که به وجود آمده مشکلی پیش نیاید چرا که هر دو طرف متوجه شدند که در دعوا چیزی نصیب کسی نمی‌شود.  البته سازمان لیگ هم در بخش تبلیغات محیطی مانند همه جای دنیا برای امور تسلط خواهد داشت و به صورت درصدی کار خواهد کرد.

تاج در مورد مناقشه ایران و عربستان گفت:‌این موضوع را با شیخ احمد هم در میان گذاشتیم ما صحبت‌های خود را کردیم اما معلوم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد و هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم اما امیدواریم تیم‌های هر دو کشور در زمین خودشان میزبان باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بازگرداندن طرح یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی گفت:‌در حال پیگیری این موضوع هستیم و وزیر هم در این رابطه کمک‌هایی کرده است امیدواریم بتوانیم یوز را دوباره به پیراهن ملی بازگردانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.