بر اثر این بیماری ممکن است یک نوع از سلول خون از مقدار زیادی افزایش پیدا کند یا از مقدار کافی از یک سلول خون دیگر وجود نداشته باشد. در نتیجه این شرایط سلول‌ها عملکرد خود را از دست می‌دهند یا رشد آن‌ها از کنترل خارج می‌شود.

روزنامه اکسپرس نوشت: علائم این بیماری مبهم است و به همین دلیل تشخیص زود هنگام آن مشکل است. از جمله نشانه‌های شایع سرطان خون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خستگی مفرط: یکی از علائم سرطان خون کم خونی است که خود را با احساس خستگی مداوم نشان می‌دهد همچنین می‌تواند به تنگی نفس حتی در زمان استراحت، در قفسه سینه و سرگیجه منجر شود.

کبود شدگی و خونریزی: کاهش سطح سلول‌های لخته کننده خون باعث می‌شود لکه‌های قرمز و کوچکی روی پوست ظاهر شود همچنین این بیماری می‌تواند موجب خونریزی از بینی، لثه‌ها و وجود خون در مدفوع شود.

کاهش بی دلیل وزن: کاهش چشمگیر وزن و از دست دادن بیش از پنج درصد وزن بدون رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان خون باشد.

درد شکم: افزایش غیرعادی سلول‌های خون در طحال می‌تواند به بروز مشکلاتی در شکم منجر شود همچنین فرد در این شرایط با خوردن میزان کمی از مواد غذایی احساس سیری می‌کند.

عفونت و بالا رفتن دمای بدن: سرطان خون می‌تواند با علائمی شبیه به آنفولانزا همچون سرفه یا گلو درد همراه باشد که به دلیل کاهش سطح گلبول‌های سفید خون است. کمبود این سلول‌ها باعث می‌شود فرد مداوم دچار تب شود.

تعریق در شب: تعریق بیش از حد شبانه می‌تواند نشانه ابتلای فرد به سرطان خون باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.