پابوالفضل حسن بیگی با اشاره به اینکه تهدیدات ترامپ در موضوع برجام تحت تاثیر و فشار شدید لابی صهیونیستی در آمریکا است، گفت: امروز مردم آمریکا با نظرات ترامپ موافق نیستند ولی آمریکا برای خشنودی رژیم صهیونیستی و عربستان دست به این اقدامات می زند.

وی افزود: امروز با توجه به شکست های مختلف آمریکا در خاورمیانه، این کشور فقط در عربستان، رژیم صهیونیستی و بحرین دارای جایگاه است و درست است که بیش از ۱۵ پایگاه در خاورمیانه و غرب آسیا دارد ولی امروز این پایگاه ها به زندانی برای ارتش آمریکا تبدیل شده است.
نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: ما شاهدیم زمانی که به سربازان آمریکایی برای حضور در خاورمیانه، ماموریت می دهند بسیاری از آنان نمی خواهند در این منطقه حضور یابند و آن هایی هم که به این پایگاه ها می آیند پس از بازگشت به آمریکا دچار بیماری های روانی شده اند و این این پایگاه ها همچون زندان برای آنان است.
حسن بیگی افزود: رژیم صهیونیستی تصور می کند انتفاضه بزرگ در فلسطین در حال ایجاد است، از این رو تلاش می کند آمریکا را وارد صحنه کند و بار و هزینه های مختلف را بر دوش آمریکا بیاندازد تا جنایاتش دیده نشود.
وی با اشاره به این که در مورد برجام سه سناریو پیش بینی می شود، اظهار کرد: سناریوی نخست این که ممکن است آمریکایی ها از برجام خارج شوند ولی اروپایی ها همچنان در برجام بمانند و از طریق اروپا اقدامات بعدی انجام شود، بر اساس سناریوی دوم ممکن است هر دو از برجام خارج شوند که در این جا این نگرانی برای آنان است که دنیا به صورت دو قطبی در بیاید و در سناریوی سوم ممکن است آمریکا در برجام بماند اما همواره مباحثی را بهانه کند و جنگ روانی ایجاد و در اقتصاد ایران اختلال ایجاد کند.
این نماینده مجلس افزود: آمریکا در موضوع ایجاد اختلال در اقتصاد ایران نتوانست موفق شود زیرا در موضوع ارز، دولت محکم ایستادگی کرد و اجازه نداد شکست اقتصادی برای کشور ایجاد شود. 
وی ادامه داد: روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها خصوصا ترکیه، روسیه و چین باعث انزوای آمریکا شده است، امروز کشورهای دنیا، ایران را قبول دارند و همه می دانند که پیروز میدان، ایرانی ها هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آنان می خواهند ما در حوزه موشکی و بنیه دفاعی کوتاه بیاییم در حالی که ایران هیچ گاه در این موضوعات عقب نشینی نمی کند، اگر کوتاه بیاییم ایران همانند لیبی به شش منطقه خودمختار تقسیم شده و آسایش از مردم گرفته می شود.
وی اضافه کرد: ترامپ برای این که خودش را از باتلاق نجات دهد فرافکنی می کند و یکی از این فرافکنی ها بیرون رفتن از برجام است، ترامپ می خواهد این گونه ژست ابرقدرتی به خود بگیرد البته همه می دانیم که هم اکنون هم آمریکایی ها به تعهداتشان در برجام عمل نمی کنند پس خروجشان از برجام هیچ فرقی با ماندنشان ندارد.
حسن بیگی تاکید کرد: آمریکا بداند اگر از برجام خارج شود، قطعا ایران در موضوعات هسته ای به غنی سازی ۲۰ درصدی خواهد رسید و به دوران قبل از برجام باز خواهد گشت.
وی با اشاره به روابط مثبت و حسنه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف دنیا گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام، روابط حسنه ما با کشورهای مختلف دنیا ادامه پیدا خواهد کرد، با این تفاوت که درصورت خروج آمریکا از برجام، دنیا چهره واقعی آمریکا را بهتر خواهد شناخت.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است ۲۲ اردیبهشت (۱۲ ماه می) درباره تمدید توقف تحریم های کنگره آمریکا بر ضد ایران تصمیم بگیرد و نتیجه را به کنگره این کشور اعلام کند؛ تصمیمی که تحلیلگران و بیشتر دیپلمات های حوزه برجام معتقدند بار سنگین هزینه آن به لحاظ اعتبار بین المللی، سیاسی و حتی اقتصادی آن نه تنها متوجه دولت آمریکا و شرکای برجام، بلکه متوجه امنیت جهانی خواهد بود.
ترامپ در طول ۱۸ ماه گذشته نیز هر بار با فضاسازی های رسانه ای تلاش کرده است آینده برجام را با چالش مواجه کند و اکنون نیز که قرار است در ۲۲ اردیبهشت تصمیم خود را برای یک دوره سه ماهه دیگر اعلام کند، اروپایی ها را با دغدغه و اما و اگرهای «شاید آمریکا از برجام خارج بشود یا نشود» رو به رو کرده است.
این در حالی است که ترامپ در ماه اکتبر ۲۰۱۷ (مهرماه ۹۶) گفته بود که این بار آخر است که توقف اجرای تحریم ها بر ضد ایران را تمدید می کند، البته او در ابتدای سال ۲۰۱۸(ماه ژانویه) نیز به نوع دیگری توقف تحریم ها بر ضد تهران را تایید و تکرار کرد و حال باید دید وی در ماه می ۲۰۱۸ برای تداوم توقف تحریم ها چه تصمیمی می گیرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.