رویترز گزارش داد، روز سه شنبه حزب حاکم جمهوری خواه ارمنستان جلوی کاندیداتوری نیکول پاشینیان رهبر مخالفان دولت این کشور برای تصدی نخست وزیری را گرفت.

بر اساس گزارش ها معترضانی که جاده منتهی به فرودگاه را در شهر ایروان مسدود کرده اند گفته‌اند که قصد ترک این محل را ندارند.

همچنین معترضان چندین تقاطع را در مرکز شهر ایروان اشغال و مسدود کردند.

پاشینیان روز سه شنبه بعد از جلوگیری از کاندیداتوری‌اش برای نخست وزیری طی یک سخنرانی خطاب به ده‌ها هزار تن از هوادارانش در میدان جمهوری شهر ایروان گفت: از ساعت ۸:۱۵ دقیقه روز چهارشنبه می‌بایست همه جاده‌ها مسدود شوند. من از همین جا یک اعتصاب سراسری را اعلام می‌کنم.

او همچنین ضمن درخواست برای برگزاری یک تجمع اعتراضی بزرگ در عصر روز چهارشنبه گفت: قرار است این "انقلاب" مبتنی بر عشق و مسامحه ادامه یابد.

روز سه شنبه پارلمان ارمنستان با ۴۵ رای موافق در مقابل ۵۵ رای مخالف علیه انتصاب پاشینیان به نخست وزیری رای داد و پس از آن نیز حزب جمهوری خواه بعد از یک نشست فوق العاده و چندین ساعت گمانه زنی تصمیم گرفت که کاندیداتوری وی را برای نخست وزیری رد کند.

معترضان مخالفت دولت ارمنستان اواخر روز سه شنبه اعلام کردند قصد دارند فشارها را بر مقام‌ها به منظور کناره‌گیری حزب حاکم جمهوری‌خواه از قدرت تشدید کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.