روش «بازخرید»یا «خودسهام خَری»/ Buyback (کمپانیِ مالک، سهام کمپانی خود را می‌خرد)با هدف تزریق امید به سهامداران صورت گرفته است درحالی‌که اپل هنوز سرمایه‌گذار استراتژیکی برای فروش سهام با قیمت کنونی پیدا نکرده است و با هدف جلوگیری از پایین آمدن قیمت دست به چنین کاری می‌زند.

اما از سوی دیگر با انتشار گزارش فروش فصل سهام اپل با ۳.۶ درصد رشد به رقم ۱۷۵.۲۵ دلار در هر سهم رسید. مجموع فروش ۵۲.۲ میلیارد دلار آیفون کمی بیشتر از رقم پیش‌بینی‌شده وال‌استریت (۵۲.۳ میلیارد دلار) شد و البته این رقم از درآمد ۵۰.۷ میلیارد دلاری سال گذشته بیشتر بود.

اپل در ماه مارس بیش از ۲۳.۵ میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید کرد اما به گفته تحلیل گران کاهش تقاضای جهانی برای آیفون زنگ خطری برای این کمپانی است که بیش‌ازحد به گوشی هوشمند وابسته شده است.

درآمد فصل منتهی به ماه مارس اپل درمجموع به ۶۱.۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به رقم ۵۲.۹ میلیارد دلار مشابه سال قبل و رقم پیش‌بینی‌شده ۶۰.۸ میلیارد دلار بیشتر شد. رقم متوسط فروش آیفون ۷۲۸ دلار شد که از رقم ۶۵۵ دلار سال قیل ده درصد بیشتر شد که به دلیل فروش آیفون گران‌قیمت ۹۹۹ دلاری این رقم حاصل شد.

همچنین سود هر سهم ۲.۷۳ دلار به ازای هر سهم شد که از رقم ۲.۱۰ دلار سال گذشته بیشتر شد.

اغلب کارشناسان می‌گویند بالا رفتن قیمت آیفون در درازمدت به ضرر این کمپانی خواهد بود و آیفون ایکس (آیفون ۱۰) محصولی خوب و نه عالی است که به دلیل گران بودن تقاضای مورد انتظار را پوشش نداده است.

کارشناسان بازار می‌گویند آیفون ممکن است بین ۵۱.۵ تا ۵۳.۵ میلیارد دلار در فصل منتهی به ژوئن فروش داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.