یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش که در دام نیروهای امنیتی عراق افتاده است، اعتراف کرد که ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی در قید حیات است.

 

سخنگوی دادگاه عالی عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه مرکزی تحقیقات اعترافات فردی را که متهم به ارتباط با داعش است، جمع آوری کرده و این فرد طی بازجویی از او، اعتراف کرده است که به طور مداوم دیدارهایی با ابوبکر بغدادی داشته است.

 

به گزارش شبکه سومریه، «عبدالستار بیرق‌دار» در این ارتباط گفت: «فرد متهم تأکید کرده است که آخرین دیداری که با بغدادی داشته، ماه ژوئیه سال گذشته بوده است».

 

این مقام قضایی عراق همچنین افزود، متهم مذکور عضو کمیته عمومی ناظر بر آنچه که «دولت اسلامی» خوانده می‌شد، بوده است.

 

بیرق‌دار در مورد نحوه به دام انداخت این تروریست گفت که این کار بعد از هماهنگی مشترک بین سرویس اطلاعات عراق و سرویس‌های امنیتی ترکیه و با نظارت دادگاه مرکزی تحقیقات در دادگاه تجدیدنظر فدرال «الرُصافه» صورت گرفته و بعد از آنکه در ترکیه بازداشت شد به مقامات عراقی تحویل داده شده است.

 

او گفت، فرد بازداشت شده، در بازجویی‌های به عمل آمده از او گفته است که دارای مدرک دکتری در شریعت اسلامی دارد و مدتی در  زندان «بوکا» شهر «ام‌ قصر» استان بصره زندانی بود.

 

این تروریست همچنین اعتراف کرده است که چندین مناصب در خلافت خودخوانده داعش داشته است از جمله اینکه امیر شرعی و عضو دفتر مشورتی «دولت اسلامی» بوده است.

 

زندان بوکا یا کمپ بوکا در سال ۲۰۰۳ در نزدیکی بندر ام‌القصر توسط ایالات متحده آمریکا برای نگه داشتن زندانیان عراقی ساخته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.