شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در اقدامی بی سابقه، پس از نمایش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به منظور رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، او را درباره سلاح‌های هسته‌ای این رژیم به چالش کشید.

نتانیاهو در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان آمریکا بار‌ها از پاسخ دادن به این پرسش که آیا اسرائیل خود سلاح هسته‌ای دارد، خودداری کرد

سی ان ان گزارش داد: در نمایش روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) که نتانیاهو در آن بر اتهام دروغگویی ایران درباره برنامه هسته‌ای متمرکز شده بود، درحقیقت مطلب جدیدی ارائه نکرد.

نتانیاهو پس از این نمایش در ویژه برنامه &#۳۹;نیو دی&#۳۹; (New Day) با سی ان ان مصاحبه‌ای داشت و بار‌ها از پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل، خود سلاح هسته‌ای دارد، امتناع ورزید و تنها بر این موضوع پافشاری کرد که تل آویو به دنبال تقابل نظامی با ایران نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سی ان ان گفت: کسی به دنبال چنین رخدادی نیست.

نتانیاهو به رغم فشار و پرسش‌های مکرر &#۳۹;کریس کومو&#۳۹; (Chris Cuomo) مصاحبه کننده برنامه «New Day» از پرداختن و بحث درباره توانایی هسته‌ای تل آویو طفره رفت و در پاسخ تنها گفت: یک موضوع روشن است و اسرائیل تهدیدی برای موجودیت هیچ کشوری نیست.

مجری سی ان ان از نتانیاهو پرسید: اعلام توانایی‌ها باید از سوی همه طرف‌ها باشد. آمریکا هم باید توانایی خود را اعلام کند. می‌دانید که با مطرح کردن این مسئله می‌خواهم به کجا برسم. پاسخ این پرسش را با بله یا خیر بدهید. آیا اسرائیل توانایی یا سلاح هسته‌ای در اختیار دارد؟

نتانیاهو پاسخ داد: همواره گفته ایم ما نخستین طرفی نخواهیم بود که چنین تسلیحاتی را مطرح کنیم و هنوز هم آن را مطرح نکرده ایم.

مجری سی ان ان گفت:این پاسخِ سوال من نبود. آیا چنین تسلیحاتی را در اختیار دارید؟ بله یا خیر؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد: آنچه گفتم بهترین پاسخی بود که ممکن است شما دریافت کنید.

سی ان ان گزارش داد: از زمان نمایش نخست وزیر اسرائیل در روز دوشنبه که آن را به زبان‌های انگلیسی و عبری ارائه کرد با این اتهام‌ها روبرو است که مطالب ارائه شده او علیه برنامه هسته‌ای ایران، برای جامعه جهانی تازگی نداشت.

دراین ویژه برنامه سی ان ان، زمانی که از &#۳۹;مایکل هایدن&#۳۹; رئیس سابق سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و آژانس امنیت ملی (NSA) پرسیده شد که اطلاعات ارائه شده درباره ایران از سوی نتانیاهو تازگی داشت، او پاسخ داد: نه، تازگی نداشت.

این رسانه آمریکایی افزود: نمایش نتانیاهو پیش از ضرب الاجل ۱۲ ماه مه (۲۲ اردیبهشت ماه) که قرار است رئیس جمهوری آمریکا برای خروج یا ماندن در برجام تصمیم گیری کند، ترامپ از نمایش نتانیاهو استقبال کرد و گفت که او ۱۰۰ درصد در انتقاد از توافق هسته‌ای در ۲۰۱۵ درست گفته است.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس دوشنبه شب گذشته برابر با ۱۰ اردیبهشت ماه در نمایشی مضحک مدعی شد که اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می‌دهد ایران پیش از برجام برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کرده و پس از این توافق، آن فعالیت‌ها را به صورت مخفیانه ادامه می‌دهد.

اظهارات نتانیاهو در حالی بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۷ دی ۱۳۹۴) تا کنون، ۱۰ گزارش فصلی درباره راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل منتشر کرده که در همه آن‌ها پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای تایید شده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعا‌های نتانیاهو گفته بود: برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر حقایق استوار است و آژانس ۱۰ بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.