هانیه ناصری در گفت و گویی با بیان اینکه مصرف پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بسزایی دارد، گفت: پسته همچنین برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

 

وی افزود: مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقداری پسته مصرف کنند.

ناصری تصریح کرد: خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند و علاوه بر این موجب تقویت ذهن و مغز می‌شود.

وی پسته را بسیار مفید برای تقویت معده دانست و افزود: همچنین برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به مقدار بالای مواد مغذی، ویتامین‌ها و کالری بالا در پسته، گفت: در همین راستا مصرف پسته برای ورزشکاران، دانش آموزان و نوجوانان به خصوص در سنین رشد و به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.

ناصری با بیان اینکه پسته طبیعتی گرم و خشک دارد، گفت: این نوع خشکبار حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی و مواد معدنی‌ نظیر پتاسیم و منیزیم است که بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می‌کند.

وی افزود: علاوه بر اینها وجود کلسیم و آهن در پسته سبب شده که این نوع خشکبار نقش بسیار مهمی در استحکام‌بخشیدن به استخوان‌ها و دندان‌ها و همچنین درمان بیماری‌هایی نظیر کم‌خونی‌های ناشی از فقرآهن داشته باشد.

ناصری خاطرنشان کرد: برای رفع طبیعت گرم پسته که باعث ایجاد کهیر یا دانه‌های قرمز رنگ پوستی می‌شود، بهتر است افراد آن را با برگه زردآلو، هلو یا انار ترش مصرف کنند تا گرمی آن قدری خنثی شود.

وی یادآور شد: برخلاف خود پسته، پوست آن خاصیت سرد و خشک دارد و مصرف آن برای تقویت معده و قلب توصیه می‌شود.

ناصری تصریح کرد: علاوه بر اینها برای خوشبو شدن دهان و تقویت لثه‌ها می‌توان پوست تازه پسته را جویده و برای مدتی در دهان نگه داشت.

وی با اشاره به مفید بودن مصرف پسته جهت افزایش حافظه و تقویت ذهن، گفت: باتوجه به خاصیت چاق‌کنندگی پسته توصیه می شود افرادی که رژیم دارند در حد اعتدال از آن استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.