سایت روسیاالیوم نوشت، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه طی دیدار با ایمن الصفدی، همتای اردنی‌اش تاکید کرد ، در جنوب سوریه جایی که آمریکایی‌ها بطور یک جانبه آن را منطقه تحت کنترل خود در التنف و اردوگاه‌های رکبان اعلام کرده‌اند اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد از جمله آموزش شبه نظامیانی که برای ادامه جنگ و حملات از آنها دستور می گیرند و همه این ها به رغم توافق آتش بس رخ می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه بر حمایت مسکو از تلاش‌ها جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز تاکید کرد و افزود: این مساله همزمان با مبارزه با بقایای تروریسم در سوریه اتفاق می‌افتد.

Aدر همین راستا، الصفدی تصریح کرد ، کمک‌های بشردوستانه تنها از طریق خاک اردن به سوریه منتقل می‌شود و امان به دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و حفاظت از وحدت و یکپارچگی و نیز استقلال آن تمایل دارد.

وزیرخارجه اردن  کمک‌رسانی به اردوگاه الرکبان از داخل سوریه پس از فراهم کردن امکانات لازم را خواستار شد.

وی در ادامه افزود: "الرکبان" منطقه‌ای در سوریه است که باید از داخل سوریه به آن خدمات‌رسانی شود، شرایط تغییر یافته و امکان کمک‌رسانی فراهم است.

الصفدی درخصوص راه‌های حل و فصل بحران اردوگاه الرکبان خاطرنشان کرد:راه حل اساسی ، بازگشت ساکنان این اردوگاه به روستاها و شهرهایشان است.

وزیر خارجه روسیه بر ضرورت باقی ماندن شهر قدس به عنوان پایتخت ادیان سه‌گانه یهود، اسلام و مسیحیت تاکید کرد.

لاوروف در جریان دیدار با همتای اردنی‌اش ضمن ابراز نگرانی نسبت به واقعیت موجود در موضوع سازش میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها مجددا بر دعوت روسیه به از سرگیری مذاکرات مستقیم میان این دو طرف بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

وی همچنین بر ابتکار عمل مسکو درخصوص برگزاری دیدار میان رهبران فلسطینی و اسرائیلی‌ در روسیه به منظور رایزنی مستقیم و بی قید و شرط تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.