&#۳۹;آویگدور لیبرمن&#۳۹; در گفت وگو با روزنامه کامرسانت روسیه گفت: اسرائیل رابطه ای ویژه با روسیه برقرار کرده است و توقع دارم که مسکو منافع حیاتی ما را در خاورمیانه درک و از آن حمایت کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: روابط دوجانبه بین دو کشور کارآمد و شفاف است. اسرائیل منافع روسیه را لحاظ می کند و امیدوارم مسکو نیز منافع تل آویو را در نظر بگیرد.

وی از حمایت نکردن تل آویو از روند اخراج دیپلمات های روس در کشورهای مختلف جهان به عنوان مصداق استحکام رابطه روسیه و اسرائیل یاد کرد و در رابطه با استقرار احتمالی سامانه پدافند موشکی &#۳۹;اس-۳۰۰&#۳۹; روسیه در سوریه، گفت: همانگونه که قبلا گفتم، در صورت استفاده از این سامانه علیه ما، اسرائیل قطعا مقابله به مثل خواهد کرد.

لیبرمن خاطر نشان کرد: اسرائیل نه به دنبال تقابل با روسیه است و نه قصد مداخله در امور داخلی سوریه دارد. 

وی در رابطه با ادعاهای دوشنبه &#۳۹;بنیامین نتانیاهو&#۳۹; درباره برنامه هسته ای ایران گفت: اطلاعات ارایه شده مدرک مستدلی دال بر دست نکشیدن ایران از فعالیت مرتبط با تسلیحات هسته ای است. جمهوری اسلامی فعالانه به دنبال غنی سازی اورانیوم و ساخت تسلیحات هسته ای بود اما، به منظور به حداکثر رساندن منافع شان از توافقنامه هسته ای بطور موقت برنامه خود را متوقف کردند.

وی با طرح این پرسش که ایران با داشتن منابع عظیم نفت وگاز چه نیازی به اورانیوم غنی سازی شده دارد، اظهارات ایران مبنی بر استفاده از برنامه هسته ای برای مقاصد صلح آمیز را زیر سئوال برد و گفت، هدف تهران این نبود.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در پایان گفت: از روسیه انتظار داریم که پاسخی شفاف و خالی از ابهام به اظهارات و اقدامات ایران نشان دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.