با توجه به اینکه هویت مقتول ناشناس بود بدین ترتیب کارآگاهان جنایی به بازبینی پرونده‌های افرادی که ناپدید شده بودند پرداختند. در ادامه تحقیقات آنها با پرونده مرد افغان به نام «ناشر» رو به رو شدند که چند روز قبل خانواده‌اش خبر ناپدید شدنش را به پلیس اعلام کرده بودند.باتوجه به اینکه زمان مرگ، سن و مشخصات مرد افغان با جسد کشف شده مطابقت داشت از خانواده «ناشر» خواسته شد تا برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی بروند. با تایید هویت مقتول از سوی این خانواده هویت جسد شناسایی شد.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند مقتول مدتی قبل یکی از اتاق‌های خانه‌اش را به دختری افغان اجاره داده بود. با این سرنخ، کارآگاهان به سراغ دختر جوان رفتند و در تحقیقات صورت گرفته وی خیلی زود به جنایت با همدستی پسر جوانی اعتراف کرد.

گوهر گفت: از افغانستان که به ایران آمدم جایی برای زندگی نداشتم، ناشر یکی از اتاق‌های خانه‌اش را به من اجاره داد. مدتی که گذشت به من ابراز علاقه کرد اما من توجهی نکردم تا اینکه در یک گروه تلگرامی با قباد آشنا شدم. هر روز علاقه‌ام به قباد بیشتر می‌شد. بعد هم به من پیشنهاد ازدواج داد اما وقتی صاحبخانه‌ام فهمید با من دعوا کرد و گفت حق ندارم با قباد ازدواج کنم. من هم موضوع را به نامزدم گفتم و درنهایت به پیشنهاد قباد تصمیم به قتل ناشر گرفتیم.

متهم ادامه داد: شب حادثه زمانی که ناشر به خواب رفت در خانه را باز کردم و قباد وارد شد. او با چاقو ناشر را به قتل رساند و برای اینکه راز این جنایت برملا نشود جسد را داخل خودرواش قرار داد و در بیابان‌های اطراف رها کرد. او جسد را سوزاند تا هویتش مشخص نشود.

به دنبال اعترافات دختر جوان، همدست او نیز بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.