متن اطلاعیه دادگستری کردستان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه دشمنان نظام اسلامی از هر فرصت و ظرفیتی، بخصوص فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای پیشبرد مقاصد شوم خود استفاده و سعی می کنند اقدامات خرابکارانه و تروریستی خود را تحت پوشش های حقوق بشری و فعالیت مدنی به جامعه القاء نمایند. اخیرا در شبکه های اجتماعی اخباری کذب در مورد یکی از اعضای گروهک تروریستی به نام رامین حسین پناهی مبنی بر اینکه وی فعال مدنی بوده انتشار یافته است.

بر اساس مدارک مستند ایشان سال ها قبل از دستگیری تحت تاثیر برادرانش که عضو گروهک تروریستی کومله می باشند جذب این گروهک شده و برای آنها در داخل کشور فعالیت هایی داشته است. ایشان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ بصورت غیر قانونی از کشور خارج و به این گروه می پیوندد و پس از گذراندن دوره های ضد امنیتی در قالب یک تیم نظامی برای انجام اقدامات تروریستی و ترور شهروندان در تیر ماه ۱۳۹۶ به داخل کشور اعزام که در درگیری با نیروهای نظامی سه نفر از عناصر نظامی گروهک کشته و ایشان نیز دستگیر می شوند.

هنگام دستگیری وی مسلح به سلاح کلاش، اسلحه کمری و نارنجک بوده. در تحقیقات اقرار به ورورد مسلحانه و درگیری با مامورین نموده و نهایتا در یک فرایند دادرسی عادلانه به اتهام بغی و با مداخله وکیل، محاکمه و به استناد مواد ۲۸۷ و مفهوم مخالف ۲۸۸ و ماده ۲۱۱ و تبصره آن از قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم، حکم صارده پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور ابرام می گردد.

مطالبه آحاد مردم از دستگاه قضایی و سایر دستگاه های مسئول حفظ امنیت و آرامش مردم و برخورد قاطع با تروریست ها و مخلین امنیت می باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.