آیت الله حسین نوری همدانی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با جمعی از خیرین مدرسه ساز و مسئولان سازمان نوسازی مدارس کل کشور به فعالیت‌های انجام شده در ساخت مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات و کارهای شما بسیار ارزشمند است اما باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین مسئله در انجام کارها نیت و اخلاص است.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به بیان آیاتی از قرآن در خصوص اهمیت نیکوکاری پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند به مال کسانی که در راه خیر قدم برمی‌دارند، برکت می‌دهد و نیکوکاران را دوست دارد.

وی ادامه داد: ساخت مدارس از باقیات و صالحات است چراکه در این مدارس افرادی تربیت می‌شوند که با معارف اسلامی آشنا هستند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: شما در مدارس باید افرادی را تربیت کنید که با معارف الهی آشنا شوند و از آن‌ معارف بهره ببرند.

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ تأکید کرد: باید مراقب باشید تا مبادا دوباره فرهنگ غرب به کشور نفوذ کند چراکه این انقلاب به وجود آمده است تا چهره واقعی اسلامی را به جهانیان نشان دهد و به همین دلیل باید افرادی تربیت شوند که برای حفظ انقلاب تلاش کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر مخالفت علما و مراجع با اجرای سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ نباید در کشور و مدارس اجرا شود چراکه غرب بارها نشان داده که با اسلام مخالف است، غربی‌ها و صهیونیست‌ها همواره با اسلام مخالف بودند و هیچگاه از دشمنی و توطئه دست نمی‌کشند به همین دلیل شما باید از نقشه‌های دشمنان آگاه باشید و از آن‌ها جلوگیری کنید.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: برخی از خیران مدرسه ساز نمی‌خواهند کسی آن‌ها را بشناسد و از فعالیت‌های آن‌ها آگاه باشد اما مردم باید بدانند که چه کارهای بزرگی در کشور اجرا می‌شود.

وی ضمن اشار به روز معلم و شهادت شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری شخصیتی بود که عمر خود را در راه علم و قلم صرف کرد و باید گفت که ایشان زندگی و مرگ با فضیلتی داشتند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اهمیت توجه به آموزش و پرورش گفت: آموزش و پروش از مهم‌ترین مراکز تربیتی است و هیچ مرکز و سازمانی به به اندازه آموزش و پرورش با افراد مختلف در ارتباط نیست.

وی افزود: بزرگترین و مهم‌ترین کار در دنیا، انسان‌سازی است چراکه انسان موجود ساده‌ای نیست و کشف استعدادها و پرورش‌ آن‌ها بسیار با اهمیت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.