روزنامه اسرائیلی "اورشلیم پست" گزارش داد،، این چهار محله شامل جبل المکبر، العیسویه، شعفاط و ابودیس است که به عنوان یک بخش از طرح "صلحی" است که دولت آمریکا طی سال گذشته پیرامون آن فعالیت می‌کرد.

طبق این روزنامه این محله‌ها پایتخت کشور آتی فلسطین است و این یعنی بخش قدیمی قدس تحت سلطه اسرائیل باقی خواهد ماند.

طبق آن‌چه که مسئولان آمریکایی اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود که اسرائیل به محض ارائه این طرح به زغم برخی امتیازدهی‌ها با آن موافقت کند.

خبر این درخواست آمریکا، دست کم دو هفته پیش از انتقال سفارت واشنگتن به قدس در ۱۴ مه منتشر شده است.

پیش‌بینی می‌شود که جزئیات کامل این طرح پس از یک مدت زمان کوتاهی از انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی فاش شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفرش به واشنگتن با جارد کوشنر، داماد و مشاور اعظم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی، جیمز ماتیس، وزیر دفاع و جیسون گرین‌بلات، ‌فرستاده ترامپ به خاورمیانه دیدار کرد.

دفتر لیبرمن در پاسخ به این گزارش اعلام کرد: ما درباره محتوای نشست‌های این وزیر اظهارنظر نمی‌کنیم.

کوشنر و گرین‌بلات سال گذشته میلادی در راستای طرح "صلح" با دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی همکاری کردند که جزئیاتی از آن فاش شد.

دولت آمریکا ابلاغ کرده که حمایتش را از اسرائیل در صورت جنگ احتمالی با ایران به ویژه با سلاح‌های پیشرفته افزایش خواهد داد، حتی اگر این اقدام انگیزه‌ای برای تحرک اسرائیل علیه حضور ایران در سوریه باشد.

در ماه گذشته میلادی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که ملت فلسطین هیچ کدام از طرح‌های آمریکا را جهت حل درگیری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان قبول ندارند.

عباس در کنفرانسی که ماه گذشته میلادی در رام‌الله برگزار شد، تاکید کرده بود: به صراحت منتظر هیچ‌چیز از سوی آمریکا نیستیم و هیچ چیزی را از آن‌ها قبول نمی‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.