وزیر انرژی عربستان خاطرنشان کرد که فهرستی از کشورها برای این منظور تهیه شده است و ریاض نسبت به مشارکت کره جنوبی و حضور این کشور در این فهرست، خوشبین است.

وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان که برای یک دیدار چهار روزه در کره جنوبی بسر می برد با مسئولان بخش های صنعتی و صاحبان شرکت های کره ای برای ورود آنها به بخش های انرژی و صنعتی و گسترش همکاری های دو طرف در این عرصه ها رایزنی کرده است.

&#۳۹;پایک اون گیون&#۳۹; وزیر انرژی، تجارت و صنایع کره جنوبی به دنبال دیدار با همتای عربستانی خود به خبرنگاران گفت که این کشور تا دو هفته دیگر فهرست کشورهایی را که برای اجرای طرح هسته ای اعلام آمادگی کرده اند، منتشر خواهد کرد اما هنوز جزییاتی در این باره فاش نشده است.

دو طرف همچنین امروز در باره برنامه توسعه اقتصادی عربستان برای سال ۲۰۳۰ میلادی که شامل کاهش اتکای این کشور به صادرات نفت و توسعه صنایع پیشرفته و اصلاحات ساختاری اقتصادی است ، بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر کره جنوبی در جریان این ملاقات برنامه ها و فن آوری های هسته ای کشورش را برای عربستان که قصد دارد اولین راکتورهای هسته ای را بسازد ، تشریح کرد.

کره جنوبی سال ۲۰۰۹ میلادی توانست قراردادی را با امارات متحده عربی برای ساخت نیروگاه های هسته ای به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا کند و امیدوار است عربستان دومین پایگاه هسته ای این کشور در خاورمیانه باشد.

دو کشور امروز اعلام کردند که در زمینه صنایع خودرو، انرژی های تجدید پذیر، توسعه منابع پاک انرژی و عرصه های اقتصادی دیگر همکاری گسترده تری خواهند داشت.

ارزش تبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید که از این رقم ۱۵ میلیارد دلار و ۷۰۰ میلیون دلار واردات نفت خام و مواد پتروشیمی از عربستان بوده و کره جنوبی نیز ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اقلام الکترونیکی، منسوجات، خودرو و فولاد به آن کشور صادر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.