رویترز گزارش داد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که زمان و مکان دیدارش با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی مشخص شده است.

طبق اعلام کاخ سفید، اولین دیدار بین یک رئیس‌جمهور آمریکا و یک رهبر کره‌شمالی احتمالا طی هفته‌های آینده انجام شود. انتظار می‌رود ترامپ در این نشست بر توقف برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی تاکید کند.

نوار مرزی بین دو کره و سنگاپور از جمله گزینه‌های اصلی هستند که برای این نشست در نظر گرفته شده است. ترامپ، هفته گذشته اظهار داشت نوار مرزی بین دو کره را ترجیح می‌دهد ولی در عین حال، برگزاری نشست در سنگاپور نیز محتمل است.

طبق این گزارش، ترامپ در اظهارات اخیر خود تاریخ و محل قطعی انجام این دیدار را مشخص نکرد و کاخ سفید نیز در این مورد جزییات بیشتری ارائه نداده است.

همزمان با افزایش احتمال آزادی سه شهروند آمریکایی که در کره‌شمالی زندانی هستند اکنون دولت آمریکا مشغول بررسی گزارش‌ها در مورد انتقال این افراد از یک اردوگاه کار اجباری به هتلی در حومه شهر پیونگ‌یانگ است.

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران در محوطه کاخ سفید اشاره کرد که در مورد این زندانیان اقداماتی در جریان است.

او درعین حال گفت او حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکره با کره‌شمالی حضور نظامیان آمریکایی در کره‌جنوبی را کاهش دهد، ولی در عین حال علاقه‌مند است که یک روزی بتواند آنها را به آمریکا بازگرداند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.