هیل گزارش داد، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کره‌ جنوبی یکی از گزینه‌های چانه‌زنی در مذاکرات با رهبر کره شمالی است، گفت: حقیقتا خیر، در زمان فعلی خیر، مطمئناً خیر.

ترامپ خاطرنشان کرد: کسی درخواستی درباره اینکه ما حضور نظامی خود را کاهش دهیم مطرح نکرده اما او در عین حال تاکید کرد که احتمال اینکه در آینده نیروهای آمریکایی خارج شوند با توجه به هزینه بالای حفظ این نیروها وجود دارد.

ترامپ گفت: در حال حاضر من باید به شما بگویم که در زمانی در آینده تمایل دارم که پول‌هایمان را پس‌انداز کنم. شما می‌دانید که ما در آنجا ۳۲ هزار سرباز داریم اما من فکر می‌کنم که (در مذاکرات) اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد هر چند که مساله سربازان روی میز مذاکره نیست.

براساس اعلام پنتاگون، آمریکا ۲۸ هزار سرباز در شبه جزیره کره مستقر کرده است.

ترامپ در گذشته نیز از بابت نحوه هزینه کرد برای حفظ این سربازان در شبه جزیره کره شکایت کرده بود.

در حال حاضر کره‌ جنوبی بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برای این سربازان که معادل نصف هزینه نگهداری آنها است طبق یک توافق با آمریکا پرداخت می‌کند.

با این حال این توافق پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود و ترامپ گفته که کره‌ جنوبی باید کل هزینه این سربازان را متقبل شود.

اواخر پنجشنبه روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد: ترامپ از مقام‌های پنتاگون خواسته گزینه‌های کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره را بررسی کنند اما کمی بعدتر جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ این گزارش را تکذیب کرد.

بولتون در بیانیه‌ای گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ درخواستی از پنتاگون برای ارائه گزینه‌های مربوط به کاهش نظامیان آمریکایی مستقر در کره‌ جنوبی نداشته است.

در عین حال دانا وایت، سخنگوی پنتاگون نیز در یک کنفرانس خبری این گزارش را رد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.