پیرحسینلو مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۴۸۰۰ تقاضای مجوز ورود به طرح ترافیک از سوی خبرنگاران به معاونت حمل و نقل آمده که نزدیک به ۴۰۰ مدرک جعلی یا بی‌ربط بوده است. در سال‌های قبل با اخذ کارت خبرنگاری مجوز ورود به طرح ترافیک به خبرنگاران داده می‌شد. امسال از خبرنگاران مدارک جدی‌تری خواستیم.

او گفت: به چند دلیل خبرنگاران متقاضی تایید نشدند. اول اینکه ثبت نام‌نکردند. بعد هم مدارک عده ای ناقص بود که الان امکان تکمیل مدارک وجود دارد، سوم ۴۰ موسسه رسانه ای تقاضاهایی بالاتر از سقف مصوب داشتند و ما به آنها گفتیم خودتان اولویت دریافت طرح را مشخص کنید.

به گفته حسینلو کسانی که حائز دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک شده اند، پنجشنبه شب پیامک دریافت کرده‌اند. متقاضیان شماره پلاک خود را در خودرو کنترل کنند در صورت داشتن سهمیه ورود به طرح ترافیک، با رنگ سبز این نکته مشخص شده است.

او افزود: امکان تجدید نظر معترضان تا پایان وقت اداری ۱۶ اردیبهشت وجود دارد. اعتراض به سهمیه ها با ایمیل انجام میشود و در صورت قبولی اعتراض، مورد به صورت پیامکی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

حسینلو ادامه داد: مجوز طرح ترافیک دو دسته است: روزانه و سالانه. بابت مجوز روزانه جز نرخ مصوب چیزی دریافت نمی‌شود. بابت سهمیه سالانه یکصد هزارتومان پرداخت می‌شود. البته سهمیه جانبازان رایگان است ولی بایت مجوز سالانه صدهزار تومان باید بپردازند. تمام مراحل طرح ترافیک به صورت الکترونیکی و از طریق سایت است، فقط دو گروه دارندگان خودرو هیبریدی و ساکنان محدوده طرح ترافیک باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند.

 

علاوه بر این، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد، از بعدازظهر امروز خبرنگارانی که مجوز طرح ترافیک دریافت نکردند می‌توانند پس از بازبینی مدارک و بارگذاری مجدد در سامانه، اعتراض خود را ثبت کنند. برای این منظور خبرنگاران می‌توانند به سامانه طرح my.tehran.ir مراجعه و پس از بازبینی مدارک و بارگذاری مجدد در سامانه، اعتراض خود را ثبت کنند.

گفتنی است؛ تنها درخواست‌هایی قابل بررسی است که به نشانی reporter-traffic@tehran.ir دریافت شده باشد.

ایمیل‌ها باید با موضوع درخواست تجدیدنظر ارسال شود و در بطن آن نام فرد متقاضی، رسانه محل اشتغال و کد ملی وی درج شده باشد.

به گفته علی پیرحسینلو، مشاور اجتماعی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در آینده نیز لیست خبرنگارانی که طرح گرفته‌اند به تفکیک رسانه‌ها منتشر می‌شود و در قالب اصلاح و ترمیم، خبرنگارانی که مدعی هستند فردی خبرنگار نیست و طرح گرفته است، می‌توانند مراجعه کرده و اعتراض خود را اعلام کنند.

چنانچه در این روند مشخص شود فردی خبرنگار نیست، سهمیه او حذف می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.