قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با ایلنا درباره اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه فیلترینگ تلگرام مورد تأیید دولت نیست، گفت: معتقدم چون ابزار اجرایی فیلترینگ دست دولت و رئیس‌جمهور است می‌توانست مانع شود. ابزار اجرایی دست وزیر و مجموعه مخابراتی است، مگر با انواع ورد و ذکر می‌شود از راه دور این ابزارها را بست؟ آن‌ها که نمی‌توانند از غیب چنین عملیاتی را اجرایی و یا نرم‌افزارها را تغییر دهند.

 

 وی ادامه داد: معتقدم مواردی وجود داشته و دارد که دولت کوتاه آمده و حال برای اینکه بتواند جواب مردم را بدهد چنین اظهارنظرهایی را مطرح می‌کند. در واقع این کارها یکی به نعل زدن و دیگری به میخ زدن است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص این که رئیس جمهور از حکم سفارشی صحبت به میان آورده است، گفت: اگر مجموعه عواملی که این کارها را انجام می‌دهند تحت تسلط رئیس‌جمهور نیستند اعلام کنند؛ باید بگویند فلان مجموعه تحت تسلط و امر من نیست که چنین اقدام‌هایی را انجام می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر دیگران اعلام نمی‌کنند حکم از کجا گرفته‌اند ایرادی ندارد، رئیس‌جمهور اعلام کند این افراد حکم را از کجا گرفته‌اند؟

 

میرزایی نیکو درباره این که رئیس‌جمهور گفته ما مسائل پنهانی با مردم نداریم، عنوان کرد: این (فلیترینگ تلگرام) مسائل هم مانند سایر مسائل باید گفته شود. اینکه یکی یک چیز بگوید و دیگری چیز دیگری درست نیست؛ معتقدم این  پاس‌کاری کردن مسائل به یکدیگر است و در واقع نمی‌خواهند جواب افکار عمومی را بدهند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند فیلترینگ تلگرام و محدود کردن فضای مجازی خلاف حقوق شهروندی است، گفت: وجود یک اتاق شیشه‌ای بسیار کار خوبی است اما هنگامی که چنین مواردی نیست طبیعتا مردم هم بازخواست نمی‌کنند. معتقدم با این کارها و رفتارها فقط و فقط حقوق شهروندی به دست فراموشی سپرده می‌شود.

 

میرزایی نیکو تاکید کرد: مردم باید بتوانند از حقوق شهروندی و آنچه که علم و تکنولوژی است بهره‌برداری کنند و ما هم وظیفه داریم شرایط را فراهم کنیم. اینکه چاه و راه کدام است برعهده خود مردم است. ما باید آگاهی‌شان را بالا ببریم. مانند کالای ایرانی که باید برای مردم جا بیندازیم که از آن استفاده کنند. 

 

وی درباره اینکه رئیس‌جمهور از برخی از وزرا و مدیران خود گله‌مند است و به نوعی بیان می‌کند کابینه با وی همراه نیست، عنوان کرد: جنگ و دعوا را بین مردم کشیدن صحیح نیست،‌ این که رئیس‌جمهور در جمع مردم مطرح کند که ای وزیر چرا حرف من را گوش نمی‌کنی ؟ چرا به حرف من توجه نمی‌کنید؟ صورت خوشی ندارد نیاز نیست چنین مسائلی خارج از مجموعه دولت بیان شود. 

 

این نماینده مجلس در خصوص پیگیری نمایندگان درباره فیلترینگ تلگرام گفت: سایر همکاران من اظهارنظرهای خود را کرده‌اند اما این که صدایشان به جایی برسد را نمی‌دانم،‌ مگر صدای رئیس‌جمهور به جایی می‌رسد که صدای ما برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.