آسوشیتدپرس گزارش داد، این اظهارات تحریک آمیز ترامپ احتمالا باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به نخستین سفر برنامه‌ریزی‌ شده‌اش به انگلیس در تاریخ ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

دکتر مارتین گریفیتس، یکی از جراحان بیمارستان رویال لندن در توئیتی نوشت: بسیار خوشحال می‌شوم که از آقای ترامپ دعوت کنم تا به بیمارستان ما بیاید و با شهردار و رئیس پلیس لندن دیدار کند و یاد بگیرد که چطور این شهر جرائم خشونت آمیز را کاهش داده است.

دکتر کریم بروهی، یکی دیگر از جراحان بیمارستان رویال لندن در توئیتی نوشت: این موضع ترامپ بی‌معنی است. درست است که ما می‌توانیم اقدامات بیشتری برای مبارزه با خشونت انجام دهیم اما پیشنهاد دادن سلاح به عنوان بخشی از راه‌حل این موضوع "مضحک" است. جراحت‌ها با گلوله دو برابر کشنده‌تر از جراحت‌ها با چاقو هستند و بهبود آنها نیز بسیار دشوارتر است.

ترامپ در همایش انجمن ملی سلاح در دالاس که روز جمعه برگزار شد، گفته بود: انگلیس قوانین بسیار سفت و سختی درخصوص تسلیحات دارد اما به خاطر چاقوکشی‌ها یکی از بیمارستان‌های لندن مملو از خون است. آنها سلاح ندارند. آنها چاقو دارند و در عوض همه جای این بیمارستان خون ریخته شده است.  آنها می‌گویند این بیمارستان به بدی یک منطقه جنگی است. چاقو، چاقو .. چاقو.

سارا جونز، قانونگذار حزب کارگر انگلیس در توئیتی نوشت: سخنرانی ترامپ یک رسوایی و افتضاح بود. جرائم مرتبط با چاقو در انگلیس به هیچ وجه به پای تلفات بسیار زیاد شما در بخش جراحت‌های سلاح نمی‌رسد.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که لندن افزایش خشونت‌های مرتبط با چاقو را تجربه می‌کند.

ترامپ در جریان سخنرانی در انجمن ملی سلاح همچنین گفت: اگر شهروندان پاریس برای حفاظت از خود سلاح حمل می‌کردند حمله برنامه‌ریزی افراط گرایان به پاریس در سال ۲۰۱۵ میلادی که در آن ۱۳۰ تن کشته شدند می‌توانست تلفات کمتری داشته باشد.

اما ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه مخالفت شدید خود را با این اظهارات ترامپ مطرح کرده و به شدت از کنترل تسلیحاتی فرانسه دفاع کرد.

وی گفت: حمل آزادانه سلاح در جامعه نمی‌تواند دیواری در برابر حملات تروریستی به وجود آورد بلکه این اقدام می‌تواند این نوع حملات را آسان تر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.