نبی هزارجریبی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با گرامیداشت روز کارگر و هفته هلال احمر اظهار کرد: در یک سال پیش حادثه بزرگی در معدن ذغال سنگ آزادشهر گرگان اتفاق افتاد و ۴۳ نفر از کارگران جان خود را از دست دادند. در این روز یاد آنها را گرامی می داریم.

وی همچنین یادآور شد: لازم است یادی کنیم از نمایندگان خدوم استان گلستان در مجلس ششم که این هفت نماینده به همراه وزیر راه وقت عازم گلستان بودند که در منطقه ساری براثر سقوط هواپیما شهید شدند و مراسم هفدهمین سالگرد آنها اواخر هفته برگزار خواهد شد.

نماینده مردم گرگان در مجلس در ادامه اظهار کرد: به دلیل ضعف مدیریت منابع آبی، کشاورزان منتظر هستند که هرچه سریعتر منطقه آزاد تجاری اینچه برون مصوب شود.

وی همچنین خواستار تسریع در اجرای پروژه راه‌آهن گرگان-مشهد شد و افزود: یکی از مسائلی که مردم ما را ناراحت کرده این است که طبق قانون و براساس تورم باید قیمت گندم ۱۰ درصد افزایش می یافت اما هیئت دولت همان ۱۳۰۰ تومان را در نظر گرفته. چطور امکان دارد هزینه‌های کاشت، سموم و نهاده‌های کشاورزی گران شود اما محصول گران نشود؟

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت شیرین کردن آب دریای خزر اظهار کرد: چطور می‌شود کشورهای حاشیه دریای خزر از دریا آب شیرین می کنند اما ایران مطالعه می کند؟

نماینده مردم گرگان در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: قرار بود مردم ما طعم آسایش و معیشت را بچشند. شما گفتید کاری می کنید که مردم در رفاه کامل باشند و فقر مطلق را نابود می کنید. من به شما می گویم با رانتخواران، مفسدین و قاچاقچیان ارز برخورد کنید و امنیت شغلی برای کارگران و اشتغال برای جوانان ایجاد کنید. همه مسائل درست می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.